Audi Q7 po modernizacji

Audi Q7 przeszło gruntowną modernizację, zarówno stylistyczną, jak i techniczną.

Z przodu samochodów wyraźnie widać dużą, ośmiokątna osłonę chłodnicy Singleframe z sześcioma pionowymi listwami porządkującymi jej strukturę. Dwuczęściowe boczne wloty powietrza mają bardziej wyraziste kształty, podobnie jak obszar progów, podkreślający spory prześwit.

Reflektory - opcjonalnie mogą to być reflektory diodowe HD Matrix ze światłem laserowym Audi - swoim kształtem i sygnaturą świetlną podkreślają szerokość nadwozia. Chromowana,  listwa umieszczona na przeprojektowanym tyle auta, tworzy wizualne połączenie pomiędzy płaskimi światłami tylnymi.

Audi udoskonaliło właściwości jezdne Q7. Elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji przechyłu jest dostępny opcjonalnie. Amortyzatory z możliwością regulacji stopnia tłumienia redukują ruchy nadwozia na nierównych nawierzchniach, o ile samochód jedzie prosto. Podczas jazdy sportowej ich praca skupia się na optymalnej kompensacji przechyłu - tendencja samochodu do pochylania się w zakręcie jest tu znacznie zredukowana.

Również opcjonalnie dostępny jest układ czterech kół skrętnych. Przy niskich prędkościach koła tylne skręcają o maksymalnie 5 stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich, wpływając w ten sposób na większą zwrotność pojazdu. Podczas jazdy po autostradzie te same koła skręcają w kierunku tym samym co koła przednie, zwiększając stabilność auta.

Reklama

Interesującą opcją jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Pozwala ono na regulację wysokości zawieszenia i wraz ze standardowym napędem na cztery koła quattro przygotowuje Audi Q7 do jazdy w terenie, po nieutwardzonych drogach. Odpowiedni tryb "offroad" ustawiany jest systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. W systemie tym ustawić można w sumie siedem różnych trybów jazdy. Zawieszenie pneumatyczne jest standardem w siedmiomiejscowej wersji Q7. W opcjonalnej linii S line znaleźć można nieco twardsze, sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport, obniżające karoserię podczas jazdy o 15 mm.

 Wszystkie jednostki napędowe Audi Q7 współpracują z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic i ze stałym napędem na cztery koła quattro. Od początku sprzedaży dostępne będą w ofercie dwa silniki wysokoprężne. We wrześniu dołączą do nich silnik benzynowy oraz hybryda typu plug-in.

Standardowo montowana tu technika mild-hybrid odgrywa kluczową rolę w wydajności tych silników. W toku normalnej eksploatacji może ona zredukować spalanie nawet o 0,7 litra na 100 km. Serce systemu, czyli alternator - rozrusznik RSG, zasila 48-woltowy główny system elektryczny, a kompaktowy, litowo-jonowy akumulator magazynuje odzyskaną energię. Podczas hamowania RSG może odzyskać nawet 8 kW energii i przesłać ją do akumulatora. Jeśli przy prędkości pomiędzy 55 a 160 km/h kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, Audi Q7 rozpoczyna rekuperację energii tocząc się z wyłączonym silnikiem na luzie lub w tzw. trybie żeglowania, przez maksymalnie 40 sekund.

Alternator - rozrusznik RSG uruchamia silnik gdy tylko kierowca ponownie naciśnie pedał gazu, robiąc to szybciej i delikatniej niż rozrusznik konwencjonalny. System start-stop załącza się już przy prędkości 22 km/h.

Zmodernizowane Audi Q7 urosło. Jego długość zwiększyła się o jedenaście milimetrów, do 5063 mm. Szerokość to teraz 1970 mm, a wysokość 1741 mm. W zależności od pozycji oparć tylnej kanapy, bagażnik w wersji pięciomiejscowej ma od 865 do 2050 litrów. Ta druga wartość osiągana jest przy zupełnie płaskiej powierzchni ładunkowej.

Elektryczna klapa bagażnika jest standardem. Sterowanie jej otwieraniem i zamykaniem przy pomocy ruchu stopą jest dostępne opcjonalnie. Audi, również opcjonalnie, dostarcza tylną kanapę w wersji plus. Wszystkie trzy siedziska można wtedy regulować indywidualnie, jeśli chodzi o ich przesuwanie do przodu i do tyłu, regulować można stopień pochylenia ich oparć oraz elektrycznie podnosić i opuszczać dwa fotele trzeciego rzędu siedzeń.

Obsługa różnych systemów w Q7 odbywa się teraz z poziomu dwóch dużych ekranów dotykowych. Przy dotknięciu ikony funkcji, ekrany dostarczają dźwiękowej i haptycznej informacji zwrotnej. Gdy górny ekran jest wyłączony, zlewa się prawie niewidocznie z dużą, czarną powierzchnią deski rozdzielczej. Wszystkie elementy wnętrza logicznie, stylistycznie się uzupełniają - od płaskich wlotów powietrza, po szeroką konsolę umieszczoną na tunelu środkowym.

Dostępny na życzenie pakiet konturowego oświetlenia rozjaśnia wnętrze w ciemnościach. Inne, dostępne opcjonalnie elementy wyposażenia komfortowego to czterostrefowa, automatyczne klimatyzacja, system muzyczny Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System oraz pakiet jakości powietrza z funkcją jego jonizacji i nadawania zapachu. W gamie funkcji indywidualizacji foteli znajdziemy zindywidualizowane fotele konturowe i sportowe fotele S plus - obie wersje klimatyzowane i z funkcją masażu.


  Najwyższym stopniem rozbudowy systemów connectivity jest w nowym Q7 system MMI navigation plus. W jego skład wchodzi m.in. standard przesyłania danych LTE Advanced, hotspot Wi-Fi, sterowanie głosem naturalnym oraz szeroka gama usług Audi connect - od informacji o aktualnym ruchu drogowym online, przez nawigację z Google Earth, do hybrydowego radia.

Zupełną nowością jest zintegrowana z systemem operacyjnym MMI, umieszczona w chmurze usługa głosowa Amazona - Alexa. Nowinką jest również usługa informacji o sygnalizacji ulicznej Car-to-X. Będzie ona stopniowo wprowadzana w wybranych europejskich miastach. Połączenie z miejską infrastrukturą umożliwi pojazdowi otrzymywanie informacji z centralnego komputera sterującego sygnalizacją świetlną, co z kolei pozwoli kierowcy jechać z taką prędkością, by bez konieczności zatrzymywania się dojechać do kolejnego skrzyżowania w tzw. zielonej fali.

W pełni cyfrowy Audi virtual cockpit oraz opcjonalny wyświetlacz danych na szybie head-up display podpowiadają kierowcy jaką prędkość ma zachować i pokazują czas jaki pozostał do zapalenia się zielonego światła, o ile kierowca właśnie stoi na czerwonym. System wpływa w ten sposób na wdrożenie przewidywalnego i wydajnego stylu jazdy oraz upłynnia ruch uliczny w mieście.

Adaptacyjny asystent jazdy łączący funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta jazdy w korkach i asystenta utrzymania pasa ruchu, zmniejsza konieczność angażowania kierowcy - zwłaszcza na długich trasach. W połączeniu z asystentem wydajności przyhamowuje i rozpędza Audi Q7 w zależności od warunków drogowych przed pojazdem. Nowością tu jest asystent niebezpieczeństwa. Jeśli system rozpozna, że kierowca nie wykonuje żadnych gestów czy operacji, doprowadzi do zatrzymania pojazdu inicjując przy tym odpowiednie działania ochronne i ratownicze.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama