Audi A5 sportback

Tego można się było spodziewać. Audi nie zamierza odpuszczać rywalizacji w modnym ostatnio segmencie tzw. czterodrzwiowych coupe.

Bronią koncernu z Ingolstadt, która zagrozić ma mercedesowi CLS, czy passatowi CC ma być A5 sportback. Niemcy ujawnili właśnie pierwsze informacje na temat tego pojazdu.

Reklama

Audi a5 sportback stanowi hybrydę nadwozia coupe, jakim może się pochwalić A5, z samochodem typu kombi. Na pierwszy rzut oka takie coś nie może się udać, ale jednak analiza szkiców pokazanych przez Audi pokazuje, że efekt okazał się bardzo interesujący!

Samochód nadal swoją sylwetką przypomina coupe, ale ma 5 drzwi i dysponuje bagażnikiem o pokaźnej pojemności 480 litrów. Co więcej, przez złożenie tylnych foteli przestrzeń bagażowa rośnie do 980 litrów.

Najważniejsze jednak, że A5 sportback pozostało ładnym, sportowym samochodem. Dowody? Auto jest aż o 3,6 cm niższe niż klasyczne A4, ma długi rozstaw osi (281 cm,m czyli o 6 cm więcej niż w A5) oraz krótkie zwisy. Z tyłu znajdziemy nie tylko spojler, ale również dyfuzor.

Pierwszy publiczny pokaz audi A5 sportback odbędzie się 16 lipca, podczas obchodu 100. rocznicy powstania firmy. Pierwsze samochody trafią do salonów zaraz po wakacjach.

Początkowo A5 sportback będzie oferowane z jednym z dwóch silników benzynowych (2.0 TFSI quattro, 211 KM, 350 Nm lub 3.2 V6 quattro, 265 KM) lub trzech wysokoprężnych (2.0 TDI, 170 KM, 350 Nm; 2.7 TDI 190 KM, 400 Nm; 3.0 V6 TDI, 240 KM, 500 Nm, quattro).

Ceny audi A5 sportback na rynku niemieckim będą zaczynały się od 36 050 euro (za auto z silnikiem 2.0 TDI). To o 5 tysięcy euro więcej niż trzeba zapłacić za passata CC z tą samą jednostką napędową.

Oto, jak powstał projekt Audi A5 sportback

Dowiedz się więcej na temat: Nie | coupe | Audi | Audi A5

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje