Audi A5 cabriolet!

Audi ujawniło pierwsze informacje na temat modelu A5/S5 w wersji cabriolet. Od pewnego już czasu pojawiały się informacje, że niemiecki koncern pracuje nad otwartą wersją swojego najnowszego modelu, czyli pięknego coupe A5.

Teraz Niemcy oficjalnie pokazali zdjęcia tego pojazdu, którego debiut zaplanowano na marcowy salon w Genewie.

A5 cabriolet zastąpi obecnie oferowane A4 cabriolet. Nowy model ma 4.63 m długości, 1.85 m szerokości i 1.38 m wysokości, czyli jest aż o 8 cm dłuższy i 7 cm szerszy.

Wbrew panującej modzie Audi zdecydowało się na klasyczny, płócienny dach, a nie hardtop. To pozwoliło na znaczne zredukowanie masy i uproszczenie konstrukcji. Składanie i rozkładanie dachu odbywa się oczywiście całkowicie automatycznie, a cała operacja trwa tylko 15 sekund w przypadku otwierania dachu i 17 sekund - w przypadku zamykania. Operacji tych można dokonywać podczas jazdy, o ile prędkość nie przekroczy 50 km/h.

Dzięki zastosowaniu płóciennego dachu bagażnik zachował przyzwoitą pojemność. Wynosi ona 320 litrów, a dzięki złożeniu tylnej kanapy można ją powiększyć do 750 litrów.

Audi, w swoim stylu, duży nacisk położyło na właściwości jezdne. W aucie na szeroką skalę zastosowano stal o zwiększonej wytrzymałości, dzięki czemu udało się utrzymać w ryzach wagę, a także uzyskać wysoką sztywność nadwozia.

A5 cabriolet będzie oferowane z szeroką gamą jednostek napędowych. Pod maską wersji podstawowej będzie pracował 160-konny silnik 1.8 TFSI. Ponadto pojawi się nowa jednostka 2.0 TFSI w dwóch wersjach o mocy 180 i 211 KM. Jednostka ta może współpracować z manualną skrzynią sześciobiegową lub siedmiostopniową, automatyczną przekładnią S-tronic. W tej wersji samochód otrzyma napęd quattro.

Reklama

Najmocniejszy silnik w A5 cabriolet to 3.2 V6 FSI o mocy 265 KM i momencie 330 Nm.

Ponadto dostępne będą diesle 2.7 V6 o mocy 190 KM oraz 3.0 V6 o mocy 240 KM (wyłącznie z napędem quattro i skrzynią S-tronic).

Niespodziankę stanowi natomiast napęd topowej wersji S5. Audi zrezygnowało z 354-konnego silnika 4.2 V8 na rzecz znanej z S4, doładowanej jednostki 3.0 V6 o mocy 333 KM. Jeśli komuś zależy na brzmieniu "fał-ósemki" może zdecydować się na S5 coupe, ale ma czas tylko przez najbliższy rok. Po tym czasie również w coupe pojawi się doładowane V6. Cóż, ekologia rządzi...

Audi S5 cabriolet będzie rozpędzało się do 100 km/h w 5.6 s, a jego prędkość maksymalna zostanie ograniczona do 250 km/h. To wszystko przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 9.6 l/100 km, co oznacza o 1.2 l mniej niż w coupe z silnikiem V8.

Audi A5 cabriolet trafi do salonów jesienią przyszłego roku. Ceny w Niemczech będą zaczynały się od 37 300 euro.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: coupe | Audi | Audi A5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama