Arrinera Hussarya GT oficjalnie zaprezentowana!

W Birmingham, podczas targów motoryzacyjnych Autosport International - The Racing Car Show - odbyła się oficjalna premiera pierwszego, polskiego samochodu wyścigowego - Arrinera Hussarya GT.

Do Birmingham, wraz z Arrinerą i jej twórcami, pojechali także młodzi sportowcy: Gosia Rdest i Maciej Dreszer. Tym samym po raz pierwszy motorsport na tak ważnych targach promować będzie zespół ambasadorów: polski samochód, polski zespół i polscy kierowcy wyścigowi.

Autosport International - The Racing Car Show w Birmingham to jedna z najważniejszych i najstarszych imprez targowych związanych z motosportem w Europie. W 2016 organizowana jest po raz dwudziesty piąty. W dniach 14-17 stycznia 2016, na powierzchni ponad 300 000 m² będzie można zobaczyć wszystkie rodzaje pojazdów związanych ze sportem motorowym, od kartingu po Formułę 1, oraz najważniejsze w tej branży firmy, producentów i dostawców technologii. 

Autosport International to impreza, która naprawdę gromadzi pod jednym dachem cały świat sportów motorowych.  Dwa pierwsze dni 14 i 15 stycznia będą poświęcone profesjonalistom i spotkaniom biznesowym branży motor sportu. Natomiast 16 i 17 stycznia będą otwarte dla publiczności-fanów motor sportu, który w Wielkiej Brytanii cieszy się ogromnym zainteresowaniem.

Już pierwszego dnia imprezy odbył się światowy debiut Arrinery Hussarya GT.
  - Docelowo chcielibyśmy, by projekt Arrinera składał się z trzech elementów: polskiego samochodu, zespołu polskich inżynierów i projektantów oraz polskiego kierowcy wyścigowego. Samochód i zespół już mamy, teraz rozmawiamy z polskimi kierowcami wyścigowymi, aby jeden z nich poprowadził Arrinerę podczas wybranych wyścigów w 2016 roku - mówi Piotr Gniadek, wice Prezes Arrinera Automotive S.A.

Reklama

Kierowców Arrinera ostatecznie jeszcze nie wybrała, ale postanowiła do Birmingham zabrać ze sobą dwie dodatkowe osoby - Gosię Rdest i Macieja Dreszera. Zarówno Rdest, jak i Dreszer to świetni kierowcy wyścigowi mogący się pochwalić doskonałymi wynikami sportowymi oraz zwycięstwami w ważnych, międzynarodowych wyścigach samochodowych. - Naszym zdaniem są świetnymi ambasadorami polskiego motosportu na świecie i taką właśnie będą odgrywać rolę na stoisku Arrinery podczas targów w Birmingham - wyjaśnia Gniadek.

Arrinera Hussarya GT to pierwszy polski samochód wyścigowy w klasie GT. Stylistyka tego samochodu jest wyrazem dążenia do uzyskania optymalnych własności aerodynamicznych, a co za tym idzie uzyskanie najlepszych osiągów na torze wyścigowym.
Nadwozie oraz elementy aerodynamiczne zostały opracowane wspólnie z Politechniką Warszawską pod przewodnictwem prof. Janusza Piechny. Ich zadaniem jest wytworzenie jak najlepszego docisku do podłoża, przy jak najmniejszej utracie na prędkości i przyspieszeniu.

Arrinera Hussarya GT napędzana jest przez centralnie umieszczony silnik V8 o pojemności 6,2 l, który generuje (w zależności od konfiguracji) od 420 do 600 KM oraz od 580 do 810 Nm. Napęd trafia na tylną oś. Jednostka współpracuje z sekwencyjną 6-cio biegową skrzynią Hewland LLS, sterowaną półautomatycznie przy pomocy łopatek przy kierownicy. W aucie zastosowano sterownik Pectel SQ6M wraz z systemem kontroli trakcji. Za odczyt i zapis parametrów pojazdu odpowiada Cosworth ICD Pro.

Założeniem twórców Arrinery jest, by wyścigowa Arrinera Hussarya GT jeszcze w 2016 roku wzięła udział w wyścigach klasy GT, promując markę wśród potencjalnych nabywców oraz dostarczając projektantom i inżynierom dodatkowych informacji niezbędnych do udoskonalenia drogowej wersji auta, czyli Arrinery Hussarya.


Dowiedz się więcej na temat: Arrinera Hussarya
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy