Alfa Romeo Giulia Veloce

Alfa Romeo szykuje na paryski salon kilka nowości. Największą z nich ma być nowa Giulia w wersji Veloce.

Samochód, który docelowo trafić na ma większość europejskich rynków, oferowany będzie w dwóch wersjach napędowych. Klienci będą mieli do wyboru benzynowy, czterocylindrowy silnik 2,0 l o mocy 280 KM (5250 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (oferowany już przy 2250 obr./min).

Jako alternatywę producent przewidział też 2,2-litrowego turbodiesla generującego 210 KM (przy 3500 obr./min) i aż 470 Nm dostępne już od 1750 obr./min.

Alfę Romeo Giulia Veloce z silnikiem benzynowym poznamy po nadwoziu lakierowanym na kolor Blue Misano. Dla aut z silnikami Diesla zarezerwowano lakier o nazwie Silverstone Grey. Niezależnie od wersji napędowej samochody otrzymają, sterowany elektronicznie, system napędu 4x4 Q4 i ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów.

Reklama

W Paryżu będzie też można zobaczyć inną nową odmianę Giulii - model AE (skrót od angielskiego Advanced Efficiency). To włoska odpowiedź na proekologiczne linie modelowe niemieckiej konkurencji, jak chociażby oferowana przez Audi rodzina Ultra.

Pod maską Giulii AE znajdziemy wysokoprężny 2,2 l o mocy 180 KM sprzęgnięty z ośmiostopniowym automatem. Dzięki kilku usprawnieniom obejmującym m.in. zawór EGR niskiego ciśnienia, chłodzony wodą intercooler, zmodyfikowany układ chłodzenia i zmienione przełożenia skrzyni biegów, auto zużywać ma średnio 4,2 l oleju napędowego na 100 km i emitować do atmosfery zaledwie 99 gramów CO2 na kilometr.

Dla zmniejszenia oporów Giulia AE ma niższy o 5 mm prześwit, specjalnie zmodyfikowany kształt obręczy kół i opony o niskich oporach toczenia (205/60 R16). Włosi podkreślają przy tym rewelacyjne osiągi. Alfa Romeo Giulia AE przyspieszać ma do 100 km/h w 7,2 s i osiągać prędkość maksymalną 230 km/h.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama