911 turbo bez dachu

Porsche zaprezentowało model 911 turbo w wersji cabrio.

Tym samym niemiecka firma kontynuuje 20-letnią tradycję produkcji kabrioletów opartych na 911 turbo.

Reklama

Pod względem rozwiązań technicznych kabriolet nie różni się od coupe. Źródłem napędu jest więc silnik bokser o pojemności 3.6 l wspomagany dwiema turbosprężarkami o zmiennej geometrii (VTG - Variable Turbine Geometry). Dostarcza on 480 KM mocy i 620 Nm (w aucie z pakietem Sport Chrono moment wynosi 680 Nm). Samochód ze skrzynią manualną przyspiesza do 100 km/h w 4 sekundy, a w wersji Tiptronic - o 0.2 s szybciej.

Prędkość maksymalna wynosi 310 km/h. To wszystko przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 12.9 l/100 km.

Warto zaznaczyć, że mimo dodatkowych wzmocnień, a także automatycznego połąka przeciwkapotażowego, typowych dla samochodów bez dachu, masa kabrioletu w stosunku do coupe wzrosła tylko o 70 kg.

911 cabrio wyposażono w miękki, trójwarstwowy dach, którego składanie i rozkładanie odbywa się całkowicie automatycznie i trwa 20 sekund.

Kabriolet, podobnie jak coupe, wyposażono w tylny spojler, który unosi się automatycznie po przekroczeniu 120 km/h. Jest on o 30 mm wyższy niż w samochodzie z dachem - spowodowane jest to negatywnym wpływem braku dachu na strugi opływającego powietrza.

Nowe porsche 911 turbo cabriolet trafi do sprzedaży na początku września. Jego bazowa cena wynosi 126 600 euro. Należy do niej doliczyć podatki i tak, np. w Niemczech za nowe porsche trzeba będzie zapłacić około 150 tysięcy euro.

Zjedź na pobocze.

Dowiedz się więcej na temat: dachy | Alex Minsky | porsche

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje