9-3 SportSedana: bomba w górę!

Niespodziewanie wysoki popyt na nowego Saaba 9-3 znacznie przekracza jego podaż, a dotychczasowa liczba 14.000 zamówień przekracza już dwukrotnie poziom produkcji pierwszych dwóch miesięcy. Do końca roku Saab spodziewa się wpływu 40.000 zamówień i realizacji 32.000. Sukces nowego 9-3 zapowiada nadejście lepszych czasów dla firmy. (Tutaj szeroki wybór naszych tekstów poświęconych Saabom).

Prezentacja i wprowadzenie 9-3 SportSedana, nowego „flagowca” gamy samochodów Saab, stanowiły zwieńczenie starannie zaplanowanej strategii. Dosłownie wszystko - od pierwszych zdjęć prasowych aż do rozpoczęcia sprzedaży zostało opracowane w najdrobniejszych szczegółach a efekty nie dały na siebie długo czekać: jeszcze przed oficjalną premierą rynkową - 60.000 osób z całego świata zgłosiło poważne zainteresowanie tym nowym samochodem.

Od samego początku Saab 9-3 SportSedan został określony jako samochód pełen dynamiki oraz przyjemności z jazdy i takie właśnie przesłanie sformułowano pod adresem potencjalnych klientów jeszcze długo przed rozpoczęciem sprzedaży.

Reklama

Bomba poszła w górę w lipcu bieżącego roku w Sztokholmie, gdzie odbyło się oficjalne rozpoczęcie sprzedaży z udziałem ponad tysiąca dziennikarzy, czterech i pół tysiąca sprzedawców i dealerów oraz kolejnego tysiąca gości specjalnych, zaproszonych na pierwszą prezentację

Oficjalną premierę poprzedziła intensywna faza przygotowawcza, obejmująca m.in. starannie wyważone „przecieki” i oceny wstępne, marketing bezpośredni oraz kampanię internetową. Skutkiem tych działań było 60.000 „sygnałów”, tj. zgłoszeń poszczególnych osób po szersze informacje oraz nierzadko - także i rezerwujących termin jazdy próbnej. Dało to sprzedawcom i dealerom szansę „lotnego startu” w przygotowaniach do sprzedaży na ich własnym terytorium.

Wszyscy dealerzy Saaba w Szwecji zorganizowali własne otwarcia sprzedaży według modelu trzystopniowego; najpierw odbywały się pokazy dla VIP’ów, następnie zapraszano klientów z posiadanej bazy danych a jako etap ostatni – organizowano dni otwarte dla szerokiej publiczności. Imprezy te wykazały, iż stopień zainteresowania nowym samochodem nie zawiódł oczekiwań Saaba. W czasie pierwszego tylko tygodnia po oficjalnej szwedzkiej premierze po informacje do sprzedawców zwróciły się dziesiątki tysięcy osób, 70.000 potencjalnych klientów dokonało oględzin samochodu w salonach sprzedaży a w czasie jednego tylko weekendu odbyło się 6.000 jazd próbnych.

Model ten okazał się naprawdę skuteczny w szwedzkiej ojczyźnie Saaba, tak więc z odpowiednimi zmianami o charakterze lokalnym – jest obecnie wdrażany także i na innych rynkach światowych.

W ciągu pierwszych dwóch miesięcy wpłynęło 14.000 zamówień, z czego zrealizowano 7.000. Samochód Saab 9-5 uzyskał globalną penetrację rynkową w wysokości 9% swego segmentu, podczas gdy udział „starego” Saaba 9-3 w swym segmencie osiągnął 3,5%.

Tutaj więcej o Saabach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Saab | Bomba
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama