7,5 cm więcej...

Właściwie ten tekst powinien powstać w dwóch wersjach - pierwszej na drogi europejskie i drugiej na drogi "europejskie".

Cudzysłów jest zamierzony, a dlaczego? O tym już za chwilę.

Reklama

Forester zyskał sobie doskonała opinię jako crossover czyli nieco większa wersja osobówki, o większym prześwicie i z paroma innymi gadżetami, które mają mu przydać "terenowości".

Pierwsza generacja (97-02) to absolutny ascetyzm w najlepszym tego słowa wydaniu. Proste linie, funkcjonalny kokpit i jak zwykle flat four znany również jako czterocylindrowy silnik benzynowy w układzie bokser - znak firmowy Subaru.

Druga odsłona (03-07) to potężniejsza sylwetka i nieco szersza gama silników - poza 2.0 i 2.5 wolnossącymi i 2.0 turbo doczekaliśmy się 2.5XT - 226-konny potwór, który setkę osiągał w okolicach magicznych 6 sekund. Niezmiennie chwalone były właściwości trakcyjne auta - nisko położony środek ciężkości i stały napęd 4x4 robiły swoje - właściwie nuda i brak akcji.

No i przyszedł czas na trzecią generację czyli MY09.

Wylatujemy z zimnej i wietrznej Warszawy, parę godzin później lądujemy w Salonikach. Temperatura około 20 stopni, chowamy wstydliwie zimowe kurtki. Właśnie rozpoczyna się europejska premiera forysia.

Ciąg dalszy na następnej stronie

Dowiedz się więcej na temat: tekst | Auta | auto

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje