350-konne Volvo S60 Polestar. Na razie nie dla nas

Gdy Volvo prezentowało prototyp S60 Polestar niewiele osób wierzyło, że ponad 500-konny pojazd trafi do produkcji.

A jednak szwedzko-chińska firma (marka należy do chińskiego Geely) zaskoczyła i zdecydowała się na uruchomienie produkcji seryjnej.

Reklama

Produkcyjny pojazd został nieco ucywilizowany. Źródłem napędu jest 6-cylindrowy, rzędowy silnik T6 o pojemności 3 litrów, który dzięki doładowaniu (zastosowano specjalny, nowy typ turbosprężarki) generuje 350 KM mocy (przy 5700 obr/min) i ponad 500 Nm momentu obrotowego (w zakresie 2800-4750 obr/min). Moment obrotowy za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów trafia na wszystkie koła.

350-konna jednostka ta zapewnia sprint do 100 km/h w ciągu 4,9 s, prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, ale została elektronicznie ograniczona. Bez blokady samochód mógłby pojechać znacznie szybciej.

Volvo S60 Polestar to nie tylko potężny silnik. Auto otrzymały nowy układ wydechowy, zawieszenie (sprężyny, amortyzatory, stabilizatory) oraz oczywiście układ hamulcowy. Całość uzupełniły modyfikacje stylistyczne (zderzaki, spojler, dyfuzor).

Niestety, S60 Polestar nie trafi od razu do europejskich salonów. Volvo zdecydowało się na ciekawy eksperyment. Samochód na początku będzie sprzedawany wyłącznie w.... Australii, a jeśli tam spotka się z ciepłym przyjęciem - trafi na kolejne rynki.

ZJEDŹ NA CHWILĘ NA POBOCZE

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje