Zmodernizowany Mercedes klasy E

Nowe silniki, systemy bezpieczeństwa i świeże, bardziej dynamiczne opakowanie - Mercedes klasy E po faceliftingu chce skuteczniej walczyć z młodszymi konkurentami z własnego podwórka, czyli BMW serii 5 oraz Audi A6.

Po raz pierwszy w historii, klasa E dostępna będzie z dwiema wersjami przedniego pasa. Wersja bazowa i ELEGANCE otrzymają klasyczny wlot powietrza z trzema poprzeczkami i gwiazdą na masce, a AVANTGARDE - sportową osłonę chłodnicy z centralnie umieszczoną gwiazdą, zazwyczaj zarezerwowaną dla Mercedesów z nadwoziem coupe. 

Najłatwiej jednak zauważyć nowe, zespolone przednie lampy - opcjonalnie z pełnym oświetleniem LED-owym. Karoseria klasy E została przy okazji znacznie wygładzona i straciła przetłoczenie tylnego nadkola, nawiązujące do dawnych Pontonów. Diody LED zastosowano również w nowych tylnych lampach, poszerzających optycznie nadwozie.

Reklama

Zmiany dotyczą również kabiny, która wzbogaciła się o nowy zestaw zegarów zatopionych w tubach i centralny ekran, otoczony lśniącą ramką, a także nowy czasomierz oraz dodatkowe listwy ozdobne. Śladem najnowszych modeli, w wersjach z automatyczną skrzynią biegów drążek przeniesiono na kolumnę kierowniczą.

Wraz ze zmodernizowaną klasą E debiutują również nowe silniki 4-cylindrowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Podstawowa odmiana E 200 z 2-litrową jednostką o mocy 184 KM ma średnio zużywać 5,8 l/100 km. Kolejną nowością jest wersja E 400 z podwójnie turbodoładowanym silnikiem V6 o mocy 333 KM.

Wśród diesli nie zabrakło odmian BlueTEC, uzbrojonych w system redukcji katalitycznej (SCR). Najbardziej oszczędna klasa E - E 400 Hybrid - ma hybrydowy napęd, złożony z silnika wysokoprężnego i motoru elektrycznego o łącznej mocy 231 KM i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm. Według producenta model zużywa średnio jedynie 4,1 l/100 km.

Zależnie od wersji, jednostki napędowe współpracują z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniowym automatem. Ta druga posiada teraz czasowy tryb M - jeśli kierowca zmieni przełożenie ręcznie, po chwili przekładnia samoczynnie przełączy się na tryb automatyczny. Wszystkie wersje wyposażone są w system ECO start/stop, wyłączający silnik podczas postoju.

Jako pierwsza w gamie Mercedesa, nowa klasa E otrzymuje również zestaw zaawansowanych systemów aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa, które będą na liście wyposażenia nowej klasy S, debiutującej w 2013 r. Większość układów wspomagania wykorzystuje kamerę stereoskopową umieszczoną za przednią szybą oraz czujniki radarowe.

Poza aktywnym tempomatem klasa E wzbogaciła się m.in.: o rozbudowany system rozpoznawania znaków (identyfikuje również zakazy wyprzedzania i wjazdu), asystent monitujący zmęczenia kierowcy (teraz z funkcją regulowania czułości i informowania o poziomie koncentracji) oraz układy wykrywające pojazdy i pieszych znajdujących się na torze poprzecznym do toru jazdy auta, które w razie potrzeby mogą zwiększyć siłę hamowania wywieraną przez kierowcę lub zainicjować autonomiczne hamowanie, by uniknąć kolizji do prędkości 50 km/h. Opcjonalny Active Lane Keeping Assist rozpoznaje teraz, czy sąsiadujący pas jest zajęty i wykrywa auta nadjeżdżające z przeciwka, a Adaptive Highbeam Assist PLUS pozwala na permanentne używanie świateł drogowych bez oślepiania innych uczestników ruchu - są oni maskowani w stożku światła. Parkowanie ułatwia 360-stopniowa kamera, generująca widok samochodu z lotu ptaka.

Mercedes klasy E dostępny będzie z czterema wersjami zawieszenia, w tym obniżonym zawieszeniem sportowym oraz układem pneumatycznym, montowanym standardowo w wersjach V8. Wszystkie wersje otrzymają elektromechaniczny układ kierowniczy Direct-Steer z siłą wspomagania dostosowaną do prędkości i zmiennym przełożeniem. 

Na liście opcji nowej klasy E nie zabrakło systemu multimedialnego COMAND Online z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 17,8 cm, dostępem do internetu oraz odtwarzaczem DVD.

Nowy Mercedes klasy E trafi do polskich salonów w marcu 2013 r.

Marcin Sobolewski

Używany Mercedes klasy E W211 (2002)

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy