Volkswagen w stu procentach ekstremalny

Gdziekolwiek się pojawi, już samym wyglądem wzbudza ciekawość.

Kiedy tylko jego kierowca obudzi drzemiący w nim silnik, z lśniących rur wydechowych dobiega prawdziwie basowa symfonia dźwięków. Ten Garbus to auto, jakiego dawno na polskiej scenie VW nie widziano!

Reklama

Każdy jego element zdaje się manifestować gotowość do szybkiej jazdy. Potężne koła, monstrualne nadkola, bardzo nisko poprowadzona linia dachu, no i ten silnik generujący salwy basowych pomruków.

Z seryjnego Garbusa pozostało tu bardzo niewiele, a jednak auto na każdym zlocie przyjmowane jest brawami. Nic w tym dziwnego, aby zbudować taki samochód, potrzebna jest odpowiednia dawka wiedzy, silnej woli i żywej gotówki! To, że jest samochodem w stu procentach ekstremalnym, dostrzec może bez problemu nawet kompletny laik. Natomiast że to Hot Rod, który został profesjonalnie przygotowany, wykażemy w tym artykule.

Jeszcze kilka lat temu prezentowany Garbus był kompletnie seryjnym samochodem, który zdecydowana większość z Was prawdopodobnie minęłaby obojętnie. Jednak sprawy nabrały tempa w chwili, kiedy Garbi zmienił właściciela i trafił w ręce Krystiana. Prace nad tym autem rozpoczęto przed dwoma laty. Bazą do wszelkich modyfikacji nadwozia była seryjna karoseria auta wyprodukowanego w Wolfsburgu w 1968 roku. Jak bez wątpienia zdążyliście już zauważyć, została ona znacząco zmieniona.

Dla pełnego uświadomienia zakresu najbardziej widocznych zmian należy podać w liczbach szczegóły transformacji tego samochodu. Otóż z przodu nadkola "napompowano" o 7 centymetrów z każdej strony, z tyłu natomiast autko przytyło łącznie o 30 centymetrów. Jak przystało na rasowego Hot Roda, linia dachu również uległa zmianie. Obniżono ją aż o 15 centymetrów. Seryjne szyby można było więc jedynie oddać znajomym garbusiarzom, a nowe boczne oraz przednia zostały odlane na zamówienie. Równolegle z walką toczoną z blachami składano nowe podwozie dla przyszłego sprintera.

Ciąg dalszy na następnej stronie.

Dowiedz się więcej na temat: Auta | Volkswagen | silnik

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje