Volkswagen Polo R WRC

W przyszłym roku Volkswagen Polo WRC dołączy do rywalizacji w rajdowych samochodowych mistrzostwach świata. Aby otrzymać homologację, niemiecki producent musi zbudować określoną liczbę egzemplarzy seryjnego odpowiednika "rajdówki".

A jest nim Volkswagen Polo R WRC, napędzany 2-litrowym silnikiem TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką. Jednostka generuje moc 220 KM w przedziale 4500-6300 obr./min i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 2500-4400 obr./min. W tym wypadku Niemcy nie zdecydowali się na zastosowanie dwusprzęgłowej przekładni zautomatyzowanej DSG, ale sięgnęli po tradycyjną, 6-biegową skrzynię manualną.

Polo R WRC imponuje osiągami. Do "setki" rozpędza się w ciągu 6,4 s i osiąga prędkość maksymalną 241 km/h. Według deklaracji Volkswagena, jego możliwości nie są okupione wysokim zużyciem benzyny - średnio 7,4 l/100 km. Gotowe do jazdy auto z kierowcą i zatankowanym w 90 proc. zbiornikiem paliwa waży 1324 kg.

Reklama

Najmocniejsze Polo otrzymało pakiet aerodynamiczny oraz 18-calowe obręcze, podkreślające przynależność do rodziny modeli "R". Za skuteczne wytracanie prędkości odpowiadają hamulce z 16-calowymi tarczami i polakierowanymi na niebiesko zaciskami.

Polo R powstanie w limitowanej serii 2500 egzemplarzy. Na razie nie ma planów wprowadzenia go na polski rynek. W Niemczech cena modelu wynosi aż 33 900 euro, czyli równowartość trzech najtańszych odmian Polo z 1,2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 60 KM.

Maciej Struk

Volkswagen Polo GTI kontra Golf GTI - lepszy tańszy czy droższy? - PORÓWNANIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy