Volkswagen Golf ósmej generacji oficjalnie

Najnowsza odsłona modelu uznawanego za wzór samochodu kompaktowego nareszcie ujrzała światło dzienne. Volkswagen opisuje nowego Golfa dość odważnie - jako rewolucję na rynku.

Z pewnością nie mamy do czynienia z rewolucją stylistyczną. Pas przedni został co prawda całkowicie zmieniony i nie pomylimy go z poprzednikiem, ale już tylna część nadwozia oraz profil pozostały już typowo Golfowe. Zachowano tradycyjnie szeroki słupek C, co Volkswagen lubi podkreślać przy okazji każdej kolejnej generacji.

Mimo że nowy Golf wydaje się niższy, dłuższy i z wyglądu bardziej dynamiczny od poprzednika, jego wymiary nie zmieniły się znacząco. Długość auta wynosi 4284 mm, szerokość 1789 mm, a wysokość 1456 mm. Rozstaw osi to 2636 mm. O tym, że każdy element nadwozia zaprojektowano od nowa i dopracowano świadczą wartości aerodynamiczne: powierzchnia czołowa nowego Golfa została zmniejszona do 2,21 m2, a współczynnik oporu powietrza Cx do 0,275.

Reklama

Nowe wskaźniki i systemy multimedialne łączą się tworząc jeden, znajdujący się na tej samej osi cyfrowy kokpit. Zakres informacji dostarczanych kierowcy można poszerzyć korzystając z opcjonalnego wyświetlacza Head-up. Systemy nie tylko współdziałają między sobą, ale poprzez online connectivity unit łączą się ze światem zewnętrznym poza samochodem. Jednostka OCU stosowana seryjnie i wyposażona w kartę eSIM współdziała z systemami usług internetowych zawartych w We Connect i We Connect Plus. Dzięki połączeniu online system nawigacji może działać aktywnie i na przykład dostarczać informacji na temat automatycznie pojawiających się wzdłuż trasy przejazdu ciekawych miejsc.

W Golfie ósmej generacji zastosowany po raz pierwszy w aucie tej klasy system Travel Assist znany z nowego Passata. Dzięki niemu niemiecki kompakt może poruszać się po autostradzie autonomicznie do prędkości 210 km/h - kierowca nie musi wykonywać ruchów kierownicą, dodawać gazu, ani hamować. Nowy Golf jest też pierwszym modelem Volkswagena wyposażonym seryjnie w system Car2X umożliwiający komunikację z otoczeniem. System ten wykorzystuje informacje pochodzące z innych pojazdów znajdujących się w pobliżu, a także sygnały dostarczane przez urządzenia infrastruktury drogowej, by ostrzegać kierowcę i przekazywać te ostrzeżenia do innych aut wyposażonych w system Car2X. Oznacza to początek nowego rozdziału w dziedzinie bezpieczeństwa drogowego, ponieważ system przekazywania komunikatów przez modele Volkswagena za pomocą Car2X do innych samochodów w szybkim czasie może się upowszechnić. Zwiększeniu bezpieczeństwa podróży służą również nowe matrycowe reflektory diodowe.

W nowym Golfie znajdziemy silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI), miękkie hybrydy (eTSI) oraz zespoły hybrydowe typu plug-in (eHybrid). Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki. Spektrum mocy tych jednostek (docelowe) wyniesie od 90 KM do ponad 300 KM. Kilka zespołów napędowych będzie oferowanych w Golfie po raz pierwszy. Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 90 KM i 110 KM oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 115 KM i 150 KM. Nowe jednostki benzynowe działają w cyklu Millera dla silników TSI, co korzystnie wpływa na zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji. Z kolei w jednostkach TDI Volkswagen, jako nowość, zastosował dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue, znacznie zmniejszając emisję tlenków azotu. W porównaniu z tradycyjnymi silnikami nowe TDI zużywają nawet o 17 procent mniej paliwa. Nowe są również cztery spośród łącznie pięciu hybrydowych zespołów napędowych.

Jako pierwszy Volkswagen nowy Golf będzie dostępny z pięcioma rodzajami hybrydowych zespołów napędowych. Po raz pierwszy również zastosowano w Volkswagenie technologię układu elektrycznego o napięciu 48 wolt. Napędzany paskiem generator-rozrusznik 48V, litowo-jonowy akumulator 48V oraz efektywne silniki TSI najnowszej generacji tworzą zespół napędowy eTSI - tzw. mild hybrid. Jego zaletą jest oszczędność paliwa wynosząca 10 procent (według WLTP). Volkswagen będzie oferował napęd eTSI w trzech wersjach o mocy 110 KM, 130 KM i 150 KM. Poza tym Golf ósmej generacji będzie dostępny w dwóch odmianach hybrydowych typu plug-in. W nowej wersji eHybrid uzyskuje moc systemową 204 KM, z kolei sportowa wersja w modelu GTE osiąga 245 KM. Obydwie wersje Golfa z napędem eHybrid są wyposażane w nowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh, który pozwala na pokonywanie znacznych odległości wyłącznie w trybie elektrycznym, przez co nowy Golf staje się autem do pewnego stopnia bezemisyjnym.

Wersje wyposażenia Golfa skonfigurowano w zupełnie nowy sposób. Dotychczasowe odmiany Trendline, Comfortline i Highline przeszły do historii. Odtąd dostępne są wersje Golf, Life oraz Style, a także R-Line. Wszystkie zawierają znacznie bogatsze wyposażenie niż to było w wypadku poprzedniego modelu. Już w podstawowej wersji znajdują się diodowe reflektory i diodowe tylne lampy, system bezkluczykowego uruchamiania, cyfrowy kokpit, dostęp do usług mobilnych oraz funkcji We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja, Lane Assist utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu, monitorujący przestrzeń przed autem system Front Assist z prewencyjną funkcją ochrony pieszych oraz system Car2X. W ciągu roku pojawią się kolejne odmiany Golfa: GTI, GTI TCR, GTD, GTE oraz Golf R.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy