Tutaj rozmiar ma znaczenie – najciekawsze pełnowymiarowe SUV-y

Modele należące do segmentu full-size SUVs znajdują swoich fanów nie tylko wśród amerykańskich kierowców. Użytkownicy takich aut chwalą sobie oczywiście ogromną ilość miejsca w kabinie pasażerskiej, z którą może konkurować tylko segment vanów, ale liczy się również przestrzeń ładunkowa i możliwość holowania dużych łodzi. Oto najciekawsze pełnowymiarowe SUV-y.

Lexus LX 570

Największy SUV w ofercie Lexusa pojawił się na rynku w 1996 roku. Wtedy samochód był konstrukcyjnym bliźniakiem modelu Land Cruiser. Obecnie w salonach sprzedaży dostępna jest zaprojektowana od podstaw i niemająca swojego pierwowzoru w rodzinie Toyoty trzecia generacja. Aktualny model zadebiutował 2007 roku, a w latach 2010, 2012 i 2015 przeszedł kolejne faceliftingi. Jego ceny na rynku amerykańskim zaczynają się od 85 tys. dolarów.

Samochód napędzany jest silnikiem V8 o pojemności 5,7 litra i mocy na poziomie 383 KM. Napęd przekazywany jest na cztery koła za pomocą automatycznej, sterowanej elektronicznie skrzyni biegów o ośmiu przełożeniach. Układ napędowy wyposażony jest w mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu z blokadą.

Reklama

Na liście wyposażenia tego luksusowego SUV-a znajduje się między innymi centralnie umieszczony ekran multimedialny o przekątnej 12,3 cala. Aktywowany głosem system pomoże w wyszukaniu interesujących miejsc na trasie, a także aktualności o natężeniu ruchu, pogodzie lub cenach paliw. Miasta można dodatkowo oglądać w widoku 3D. Kierowca ma również możliwość korzystania z kolorowego wyświetlacza Head-Up.

Za system audio odpowiada technologia opracowana przez firmę Mark Levinson. Jest to 19-głośnikowy system w układzie 7.1 o mocy 450 watów, dostrojony przez specjalistów Mark Levinson, aby najlepiej zoptymalizować dźwięk do akustyki pojazdu. Zestaw uzupełnia system rozrywki z dwoma monitorami - można do niego podłączyć zewnętrzne urządzenia, takie jak np. konsola do gier, lub skorzystać z wbudowanego odtwarzacza DVD/CD.

Cadillac Escalade

To jeden z najbardziej charakterystycznych pełnowymiarowych SUV-ów produkowanych na amerykański rynek. Samochód pojawił się w 1998 roku i był odpowiedzią na modele produkowane przez japońskich i niemieckich producentów. Od 2014 roku w salonach sprzedaży oferowana jest czwarta generacja tego modelu.

W cenniku znajduje się jeden silnik. Jednostka V8 ma pojemność 6,2 litra i moc 420 KM. Napęd przekazywany jest w zależności od wersji na dwa lub cztery koła za pomocą 10-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Za bezpieczeństwo odpowiada system Magnetic Ride Control - monitoruje on drogę tysiąc razy na sekundę i automatycznie dostosowuje pracę napędu do stanu nawierzchni i warunków pogodowych.

Wnętrze samochodu pomieścić może nawet 8 pasażerów. Dwa przednie rzędy siedzeń są podgrzewane, a przednie fotele dodatkowo chłodzone. Na liście znalazł się również 16-głośnikowy system Bose, którego jakość dźwięku poprawia specjalne akustyczne szkło w przedniej części auta oraz potrójnie uszczelnione drzwi i aktywna redukcja hałasu - według producenta jest to najcichsze wnętrze Escalade w historii.

Na liście najciekawszych systemów znaleźć można dodatkowo automatyczny układ parkowania, obraz z kamery cofania wyświetlany na tylnym lusterku, które podczas cofania pełni rolę ekranu, oraz system multimedialny z dotykowym ekranem.

Lista systemów zwiększających bezpieczeństwo jest również długa. Znaleźć tam można między innymi asystenta utrzymania pasa ruchu, asystenta ostrzegającego przez kolizją, a także Surround Vision umożliwiający obserwowanie otoczenia z perspektywy lotu ptaka.

Ceny tego Cadillaca w USA zaczynają się od około 74 tys. dolarów.

Toyota Sequoia

Na liście nie mogło zabraknąć jednej z największych na rynku osobowych Toyot. Amerykańskie media motoryzacyjne podkreślają, że Sequoia wyróżnia się niską ceną startową w porównaniu do innych pełnowymiarowych SUV-ów. Ceny tego modelu zaczynają się bowiem od około 48 tys. dolarów. Model ten pojawił się na rynku w 2010 roku i trafił do salonów w Ameryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. Obecnie oferowana jest druga generacja.

Pod maską SUV-a znajduje się silnik V8 o pojemności 5,7 litra, który generuje 381 KM. Napęd przekazywany jest na dwa lub cztery koła za pomocą 6-biegowej, sterowanej elektronicznie, automatycznej skrzyni biegów, która umożliwia również sekwencyjny wybór przełożeń. Napęd został dodatkowo wyposażony w tryb TOW/HAUL, ułatwiający holowanie ciężkich ładunków w trudnym terenie, a także adaptacyjne zawieszenie z możliwością ręcznego dostosowania wysokości tylnej osi w zależności od obciążenia. Warto dodać, że układ napędowy tego modelu otrzymał certyfikat "Ultra Low Emission Vehicle II", dający w niektórych krajach uprawnienia m.in. do przywilejów podatkowych ze względu na bardzo niską emisję spalin.

Samochód można wyposażyć w ogrzewane i wentylowane fotele, a we wnętrzu znajdzie się miejsce dla 8 pasażerów. Auto zostało wyposażone w klimatyzację, którą można sterować za pomocą rozbudowanego panelu również z tylnej kanapy. Projektanci nie zapomnieli o potrzebach użytkowników telefonów komórkowych i tabletów - samochód został wyposażony w szereg gniazdek elektrycznych 12V, a system multimedialny oferuje również gniazdko z prądem zmiennym.

Na liście znaleźć można ponadto systemy Toyota Safety Sense - między innymi układ zapobiegający zderzeniu z innym samochodem lub pieszym zawierający automatyczne hamowanie awaryjne, system ostrzegający o nieumyślnej zmianie pasa ruchu, aktywny tempomat oraz automatyczne światła drogowe, które same przełączają się na światła mijania, by nie oślepiać innych kierowców.

System multimedialny oferuje zintegrowaną nawigację oraz dostęp do szeregu użytecznych aplikacji ułatwiających dostęp do mediów społecznościowych lub informacyjnych, a nawet umożliwiających obserwacje danych pogodowych dostarczanych w czasie rzeczywistym. Podróż na tylnych rzędach siedzeń umili ponadto odtwarzacz Blu-ray z 9-calowym ekranem.

Chevrolet Tahoe

Model Tahoe występuje na rynku od 1995 roku. Obecnie produkowana jest czwarta generacja, która zadebiutowała w 2015 roku. Ceny samochodu na rynku amerykańskim zaczynają się od około 63 tys. dolarów.

W ofercie można znaleźć dwa silniki V8. Jednostka o pojemności 5,3 litra oferuje moc na poziomie 355 KM, natomiast motor o pojemności 6,2 litra ma moc 420 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów o 6 przełożeniach z możliwością ręcznej zmiany biegów i trybem holowania ciężkich ładunków. Samochód został ponadto uzbrojony w blokadę tylnego dyferencjału.

Tahoe wyposażony jest w kamerę cofania, której obraz prezentowany jest na centralnym ekranie, a także czujniki ułatwiające parkowanie i monitorujące otoczenie podczas włączania się do ruchu. Na liście znalazł się również monitoring stref bocznych i alarm niezamierzonej zmiany pasa ruchu, a także układ automatycznego hamowania działający do prędkości 50 mil na godzinę. Inżynierowie Chevroleta wyposażyli SUV-a w wibrujący fotel kierowcy - układ uruchamia się, gdy któryś z czujników wykryje niebezpieczeństwo kolizji.

W 8-osobowej kabinie znajdziemy m.in. centralny wyświetlacz o przekątnej 8 cali z pełną możliwością konfiguracji wyświetlanych informacji. Dodatkowo kierowca może skorzystać z wyświetlacza Head-Up. Pasażerowie podróżujący na tylnych siedzeniach mają do dyspozycji system rozrywki wyposażony w odtwarzacz Blue-ray.

Lincoln Navigator

Ze względu na rozmiary amerykańscy kierowcy nazywają go Taj Mahal. Pierwsza generacja Navigatora pojawiła się w 1998 roku i sprzedawana jest głównie na rynkach Ameryki Północnej. Ceny samochodu zaczynają się od około 72 tys. dolarów.

Pod maską znajduje się podwójnie doładowana jednostka benzynowa V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 450 KM. Napęd przekazywany jest na dwa lub cztery koła za pomocą 10-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów.

Wnętrze samochodu może pomieścić do ośmiu pasażerów, a fotele zostały wyposażone w funkcje ogrzewania. Po środku deski rozdzielczej został umieszczony 10-calowy ekran LCD, a przednie fotele mają 30-stopniową regulację i wyposażone są w funkcję ogrzewania i chłodzenia. Podróżujący na tylnej kanapie mogą sterować klimatyzacją za pomocą centralnie umieszczonego panelu.

Na liście ciekawych udogodnień znalazł się między innymi system Lincoln Play. Pasażerowie jadący na tylnych fotelach mogą dzięki niemu oglądać np. filmy wyświetlane na 10-calowych ekranach zamocowanych za zagłówkami przednich foteli. 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy