TT z nowym sercem

Audi rozszerza rodzinę modelu TT o nowy silnik: 1.8 TFSI.

Ta czterocylindrowa jednostka napędowa z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa uzyskuje 118 kW (160 KM) mocy i 250 Nm momentu obrotowego.

Silnik TFSI waży zaledwie 135 kilogramów. Wyposażono do w dwa wałki wyrównoważające i pompę olejową, która podaje tylko taką ilość oleju, jaka jest potrzebna silnikowi w danym momencie. Przy bezpośrednim wtrysku benzyny paliwo jest wtryskiwane do czterozaworowej głowicy cylindra z zasobnika ciśnieniowego pod ciśnieniem 150 bar przez sześciootworkowe wtryskiwacze.Na jedną część paliwa przypada 14,7 części powietrza, dzięki czemu mieszanka jest jednolita. Parowanie wtryskiwanego bezpośrednio paliwa chłodzi komory spalania, co w połączeniu z turbodoładowaniem pozwala na osiągnięcie wysokiego stopnia sprężania. Dzięki temu maksymalny moment obrotowy jest uzyskiwany szybko i długo pozostaje na stałym,

Reklama

wysokim poziomie.

Jednostka 1.8 TFSI uzyskuje z 1.798 cm3 pojemności moc mianowicie 118 kW (160 KM). Moment obrotowy to 250 Nm dostępny w zakresie od 1.500 do 4.500 obr./min. Zdaniem producenta średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 6,5/7 l./100 km w zależności od wersji nadwoziowej.

Audi TT coupé z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 7,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 226 km/h. W TT roadster wartości te wynoszą odpowiednio 7,4 sekundy i 223 km/h.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: jednostka | silnik | Audi | paliwa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy