Toyota Yaris GR Sport - usportowiona nie tylko wizualnie

Yaris jest kolejnym modelem Toyoty, w którego gamie znajdzie się odmiana GR Sport, a więc nawiązująca do sportowych wersji. Zmiany nie ograniczyły się jednak tylko do kwestii wizualnych i inżynierowie zajęli się także układem jezdnym.

Toyota Yaris GR Sport wyróżnia się specjalnym lakierem Dynamic Grey (dostępnym wyłącznie dla modeli z linii GR Sport), z którym kontrastuje czarny dach i inne czarne akcenty. Charakterystycznym elementem są także specjalnie opracowane 18-calowe koła o polerowanych powierzchniach z czerwonymi zdobieniami, które nawiązują do kolorystyki zespołu TOYOTA GAZOO Racing. Przedni grill otrzymuje zupełnie nowy wzór kratki z charakterystycznym motywem "G". Z tyłu dynamiczny charakter Yarisa GR Sport podkreśla nowy dyfuzor w kształcie litery "T".

Reklama

Nawiązania do TOYOTA GAZOO Racing są widoczne także w kabinie. Logo GR zostało umieszczone na kierownicy, oparciach foteli, przycisku Start i na tablicy rozdzielczej. Yaris GR Sport otrzymał w standardzie tapicerkę z ekologicznego zamszu Ultrasuede i podgrzewane fotele. Czerwone przeszycia są widoczne również na pokrytej perforowaną skórą kierownicy oraz na drążku zmiany biegów. Na drzwiach i bokach kabiny, a także na konsoli centralnej i kierownicy można zauważyć metaliczne akcenty w stylu GR Sport.

Toyota Yaris GR Sport jest oferowana zarówno z napędem hybrydowym (opartym na silniku 1.5), którego łączna moc wynosi 116 KM, jak i z klasycznym, benzynowym silnikiem 1.5 o mocy 125 KM współpracującym z inteligentną manualną skrzynią biegów (iMT). Skrzynia ta automatycznie zwiększa obroty silnika podczas redukcji biegu, aby zapewnić płynność zmiany biegów. System iMT zapobiega szarpnięciom również podczas zmiany przełożeń na wyższe. Rozwiązanie to ułatwia także ruszanie z miejsca, które staje się bardziej płynne i dynamiczne.

Zarówno przednie, jak i tylne zawieszenie Yarisa GR Sport zostało zmodyfikowane - amortyzatory reagują szybciej przy niższych prędkościach, przyczyniając się do lepszych reakcji układu kierowniczego i większego komfortu jazdy. Tylne sprężyny zoptymalizowano pod kątem zwiększenia stabilności nadwozia oraz zapewnienia lepszej przyczepności kół podczas przyspieszania i hamowania. Inżynierowie Toyoty zwiększyli precyzję działania elektronicznego wspomagania kierownicy, dzięki czemu samochód szybciej reaguje na jej ruchy. Bardzo sztywne nadwozie, które Yaris zawdzięcza modułowej platformie TNGA, zostało dodatkowo wzmocnione. Aerodynamika auta zyskała dzięki dodatkowym okładzinom wewnątrz nadkoli z przodu i z tyłu.

Nowy Yaris GR Sport będzie dostępny w Polsce od drugiego kwartału 2022 roku.

***

Dowiedz się więcej na temat: Toyota | Toyota Yaris
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy