Toyota Yaris ECOVan, czyli miejski dostawczak

Japończycy postanowili przygotować samochód dostawczy dla drobnych przedsiębiorców, stworzony według zapomnianej już trochę recepty.

Toyota Yaris ECOVan to po prostu pozbawiona drugiego rzędu siedzeń wersja japońskiego mieszczucha (kiedyś tak tworzyło się dostawczaki z naprawdę wielu modeli). Pozbycie się tylnej kanapy pozwoliło na wygospodarowanie 720 l przestrzeni towarowej. Co ciekawe idealnie równa podłoga "ładowni" wykonana jest z drewna, które później pokryto oczywiście gumową matą.

Obowiązkowym elementem jest też kratka odgradzająca przestrzeń towarową od pasażerskiej. Bez zmian pozostawiono natomiast szyby w drugiej parze drzwi i można je nawet otwierać (na korbkę). Opcjonalnie dostępne są jednak winylowe "zaślepki" szyb, co bez wątpienia będzie preferowanym przez przedsiębiorców wyborem.

Ładowność Toyoty Yaris ECOVan wynosi 430 kg, co nie jest szczególnie dużą wartością jak na auto dostawcze. Jest taka sama jak w przypadku zwykłego Yarisa w najcięższej możliwej konfiguracji (według danych technicznych DMC dla danej wersji silnikowej nie zmienia się, zależnie od wybranego wyposażenia), a można było się spodziewać, że użytkowa, dwuosobowa odmiana będzie nieco lżejsza.

Reklama

Yaris ECOVan dostępny jest tylko z jednym układem napędowym - 116-konną hybrydą. Idealny wybór do miasta, a większość egzemplarzy bez wątpienia będzie użytkowana niemal wyłącznie w mieście. Z drugiej strony trochę zawęża to potencjalne grono klientów, ponieważ osobowa hybryda kosztuje w Polsce przynajmniej 80 900 zł. Decydując się na silnik 1.0 zapłacimy o 18 tys. zł mniej.

Drobnych przedsiębiorców może zniechęcić również fakt, że Yaris ECOVan jest droższy od osobowej wersji z bazowym wyposażeniem o około 6000 zł netto. Wychodzi już całkiem spora kwota, szczególnie że na przykład Toyotę ProAce City kupimy poniżej 80 tys. zł. Mowa o aucie, które oferuje 3,3 m3 przestrzeni bagażowej, podczas gdy Yaris ECOVan ma jej tylko 0,9 m3.

Póki co jednak dylematy jakiego małego dostawczaka kupić, nie grożą polskim przedsiębiorcom. Toyota wprowadza Yarisa ECOVana tylko na rynek hiszpański. Można jednak spodziewać się, że w niedalekiej przyszłości, auto trafi też do innych krajów.

***

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy