Toyota Verso po faceliftingu

Poza Aurisem w wersji hatchback i kombi, na stoisku Toyoty w Paryżu pojawi się nowe, a raczej solidnie odnowione Verso. Nadwozie modelu upodobni się do aktualnie oferowanych aut Toyoty.

Obecna generacja Verso została zaprezentowana w 2009 roku. W ramach faceliftingu inżynierowie Toyoty wymienili w aucie 470 elementów. Po raz pierwszy całkowite kierownictwo nad zmianami objął europejski oddział Toyoty.

Wyglądem Verso nawiązuje teraz do najnowszych modeli japońskiego producenta - Yarisa, Avensisa i Aurisa, zwłaszcza za sprawą przednich lamp z diodowymi światłami do jazdy dziennej i szerokiego wlotu powietrza z lśniącym, czarnym pasem. Nowe są także polerowane lekkie obręcze o średnicy 16 cali oraz trzy niedostępne wcześniej odcienie lakieru (Pearl White, Vivid Blue i Solid Blue). Niewiele zmienił się natomiast tylny pas ze srebrnymi wkładami lamp i nieco inaczej ukształtowanym zderzakiem.

Reklama

Kabina na pierwszy rzut oka obyła się bez poprawek. Do wykończenia deski rozdzielczej zastosowano jednak przyjemniejsze w dotyku tworzywa oraz nowe odcienie tapicerki. Wnętrze schowka na rękawiczki pokrywa miękki materiał, a podłokietnik i kierownica zostały obszyte skórą nappa. Fotele zyskały lepsze podparcie boczne, a zegary - nową czcionkę.

Verso oferowane będzie z trzema jednostkami wysokoprężnymi i dwiema benzynowymi. Modernizacji poddano silnik wysokoprężny 2.0 D-4D o mocy 126 KM, który jest teraz lepiej wyciszony i bardziej oszczędny. Współpracuje on z 6-biegową przekładnią manualną. Mocniejszy, 2,2-litrowy turbodiesel występuje w dwóch wersjach mocy (150 lub 177 KM) i dostępny jest ze skrzynią ręczną lub automatyczną (obie 6-stopniowe).

Gama jednostek benzynowych obejmuje odmiany 1.6 (132 KM) oraz 1.8 (147 KM). Obie standardowo połączono z mechanicznymi przekładniami o 6 przełożeniach; mocniejsza występuje również w tandemie z bezstopniową skrzynią Multidrive.

Przy okazji faceliftingu zmieniono nastawy zawieszenia i elektrycznie wspomaganego układu kierowniczego. Poza tym, za sprawą dodatkowego wytłumienia przedniego słupka oraz mniejszych, bardziej aerodynamicznych lusterek, poprawiło się wyciszenie kabiny.

Verso produkowane jest w Turcji. Toyota liczy, że w 2013 roku model znajdzie w Europie około 50 tys. nabywców i zdobędzie 5-proc. udział w segmencie kompaktowych minivanów.

Marcin Sobolewski

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy