Topowa Acura z czterema silnikami

Podczas listopadowych targów motoryzacyjnych w Los Angeles (od 22 listopada do 1 grudnia br.) zadebiutuje Acura RLX w topowej wersji Sport Hybrid SH-AWD.

Jak do tej pory model RLX - konkurujący w USA z limuzynami klasy wyższej średniej - dostępny był tylko z 3,5-litrowym silnikiem benzynowym V6 (314 KM), 6-biegowym automatem i przednim napędem. Teraz do oferty dołączy mocniejszy wariant Sport Hybrid SH-AWD, który według Acury łączy osiągi auta z jednostką V8 oraz zużycie paliwa typowe dla rzędowych "czwórek".

Nowa odmiana RLX-a zasilana jest benzynową V-szóstką o pojemności 3,5 litra, wspomaganą trzema jednostkami elektrycznymi - jedną zamontowaną z przodu i dwiema z tyłu. Łączna moc zespołu napędowego to 382 KM. Siła napędowa płynie do kół obu osi za pośrednictwem przekładni dwusprzęgłowej o 7 przełożeniach. Według producenta model zużywa średnio 7,8 l/100 km.

Reklama

Atutem napędu Acury jest zdolność do "przerzucania" momentu obrotowego między kołami.

Japończycy liczą, że nowa wersja zwiększy nieco zainteresowanie klientów RLX-em. Model, który miał rozpocząć nowy, lepszy rozdział w historii Acury, w październiku znalazł w USA tylko 830 nabywców - wielokrotnie więcej niż oferowany poprzednio RL (dawniej Legend), ale wielokrotnie mniej od konkurencji. Dla porównania, Mercedes sprzedał w ubiegłym miesiącu za oceanem 6,5 tys. egzemplarzy klasy E, a BMW - 5 tys. sztuk serii 5. Acurę wyprzedziło nawet Audi A6 (1838 aut). Warto jednak zauważyć, że niemieckie limuzyny dostępne są w większej liczbie wersji silnikowych.

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy