Subaru Levorg - teraz jeszcze bezpieczniejszy

Od września 2016 roku Subaru wprowadza do sprzedaży w Polsce nową specyfikację modelu Levorg (model 2017). Będzie on dostępny w identycznych cenach jak auta z rocznika 2016, pomimo bogatszego wyposażenia.

Każde Subaru Levorg z roku modelowego 2017, otrzyma seryjnie system EyeSight. To cyfrowa "druga para oczu", która obserwując drogę, na podstawie trójwymiarowego obrazu (z kamery stereoskopowej), czuwa nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów. System ten zadebiutował w Polsce w modelu Outback. Trzecia generacja EyeSight, obecna od teraz w Levorgu, zdążyła już zdobyć liczne wyróżnienia i nagrody w najbardziej wymagających testach na całym świecie - między innymi w badaniach przeprowadzanych przez amerykański instytut Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) czy japoński JNCAP.

Reklama

W sierpniu 2016 jego działanie docenili eksperci z niemieckiego automobilklubu ADAC. Poddany analizie EyeSight, na tle pięciu innych testowanych systemów bezpieczeństwa prewencyjnego okazał się najlepszy, a dodatkowo (jako jedyny system) zareagował poprawnie na manekina imitującego pieszego w ciemnych ubraniach, w nocy bez świateł ulicznych, co testerzy z ADAC określili jako rozwiązanie "lepsze niż ludzkie oczy".

W stosunku do Outbacka, system EyeSight w Levorgu występuje w nowszej odsłonie, posiadając dodatkowo zupełnie nową funkcję: asystenta utrzymania pasa ruchu (Lane Keep Assist).

Oprócz nowości, jaką na pokładzie Levorga jest system EyeSight, wyposażenie obejmuje znane już rozwiązania Subaru, takie jak między innymi: stały napęd wszystkich kół Symmetrical All-Wheel Drive, turbodoładowany silnik typu bokser z bezpośrednim wtryskiem paliwa, bezstopniową skrzynię biegów Lineartronic CVT, system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS) z Active Torque Vectoring (aktywnym sterowaniem momentem napędowym), Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD), pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie czy wreszcie Inteligentny System Ratunkowy (który zatroszczy się o kierowcę i pasażerów jeżeli jednak wypadku nie udało się uniknąć).

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy