Skoda Scala - kompaktowa nowość

Skoda zaprezentowała właśnie swój zupełnie nowy model, dokładnie wpisujący się w definicję kompaktowego hatchbacka.

Scala mierzy 4362 mm długości, 1793 mm szerokości oraz 1471 mm wysokości, zaś jej rozstaw osi to 2649 mm. Innymi słowy, dokładnie wpasowuje się w lukę między Fabią, a Octavią. Model zastąpi Rapida w ofercie Skody, ale nie jest jego bezpośrednim następcą. Co więcej, ma wyznaczać nowe trendy i nowy kierunek dla czeskiego producenta.

Na czym ma to polegać? Wystarczy spojrzeć na przykład na stylistykę Scali - wykorzystuje ona elementy charakterystyczne dla marki, ale zaprojektowana jest zauważalnie nowocześniej i ciekawiej. Ponadto każdy egzemplarz ma seryjnie oferować LEDowe światła z przodu i z tyłu (gdzie znalazły się dynamiczne kierunkowskazy). Na listę opcji trafiły jedynie LEDowe światła drogowe. Prezencję modelu można dodatkowo poprawić decydując się na duże alufelgi (do 18 cali) oraz szybę zachodzącą na tylną klapę.

Reklama

Zaskoczenie czeka nas w środku - zamiast wariacji na temat deski rozdzielczej znanej z innych modeli Skody, otrzymaliśmy zupełnie nowy projekt. Zgodnie z obecnymi trendami, ekran systemu multimedialnego (rozmiar od 6,5 do 9,2 cala) nie jest zabudowany, ale wolnostojący, umieszczony na szczycie deski. Do minimum ograniczono liczbę przycisków (nawet tych na panelu klimatyzacji, co akurat nie było dobrym pomysłem), a kierowca może mieć przed sobą wirtualne zegary (wyświetlane na ekranie o przekątnej 10,25 cala). Samą deskę rozdzielczą urozmaica szeroka listwa ozdobna.

Skoda podkreśla, że pod względem ilości miejsca Scala ma zbliżać się do o wiele większej Octavii. Model z pewnością ma duży bagażnik - 467 l to świetny wynik jak na kompaktowego hatchbacka.

Pod maskę czeskiej nowości trafiły dobrze znane silniki - 1.0 TSI (moce 95 i 115 KM), 1.5 TSI (150 KM) oraz 1.6 TDI (115 KM). Poza bazowym "benzyniakiem", wszystkie mają sześciobiegową skrzynię manualną, a siedmiostopniowa przekładnia DSG jest na liście opcji. W późniejszym terminie do gamy ma dołączyć wersja zasilana gazem ziemnym - 1.0 G-TEC o mocy 90 KM.

Na liście opcji Skody Scali znajdziemy zestaw asystentów wspierających kierowcę, między innymi adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, monitorowanie martwego pola oraz system ostrzegający o ryzyku kolizji. Dla kierowców lubiących szybszą jazdę przygotowano natomiast obniżone o 15 mm zawieszenie z możliwością utwardzenia.

Nowy czeski kompakt zostanie wprowadzony na rynek w pierwszej połowie przyszłego roku.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy