Seat Toledo - powrót do korzeni

Seat po trzech latach przerwy znowu wprowadza do gamy Toledo. To jednak zupełnie nowy samochód, niepowiązany z inną linią modelową, tak jak to było w przypadku II i III generacji.

Wtedy Toledo było bardzo blisko spokrewnione z Leonem. Toledo IV generacji jest za to niemal bliźniaczym samochodem właśnie pokazanej Skody Rapid i tak jak ona (i przy okazji pierwsza generacja Toledo) ma karoserię typu liftback.

Przy długości 4,48 m i rozstawie osi wynoszącym 2,6 m nowy Seat Toledo jest pomostem pomiędzy miejską Ibizą, a większym sedanem klasy średniej, czyli modelem Exeo. Jest zatem niejako uzupełnieniem gamy Seata w segmencie kompaktowym, takim bardziej praktycznym odpowiednikiem dynamicznego Leona.

Do napędu Toledo Seat przewidział silniki benzynowe 1.2 MPI (75 KM) oraz 1.2 TSI i 1.4 TSI (o mocach odpowiednio 105 i 122 KM). Na początku do gamy jednostek napędowych trafi tylko jeden turbodiesel: 1.6 TDI o mocy 105 KM. Później dołączy do niego słabsza 90-konna wersja.

Reklama

Do sprzedaży w Polsce Toledo wejdzie wiosną 2013 r. O cenach na razie nie ma mowy, a to one w największym stopniu zadecydują o sukcesie auta.

Radykalne zmiany

Wraz z prezentacją każdej następnej generacji Toledo Seat zmieniał rodzaj karoserii. Pierwsza była liftbackiem, druga miała klasyczne trójbryłowe nadwozie, a trzecia była minivanem z lekko wyodrębnionym bagażnikiem.

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy