Salon Genewa 2014 - nowe Audi TT i TTS

Podczas salonu samochodowego w Genewie debiutuje trzecia odsłona Audi TT i TTS, o ostrzejszych rysach oraz z nową koncepcją deski rozdzielczej - Audi virtual cockpit.

Nowa "TT" nie porzuciła swoich korzeni, jednak zamiast dotychczasowych obłości z przodu i z tyłu dominują ostre linie. Atrakcyjny dla oka detal w postaci metalizowanej klapki wlewu paliwa oraz tylny dyfuzor z okrągłymi rurami wydechowymi nawiązują do pierwszej generacji modelu. Model otrzymał również aktywny tylny spojler, wysuwany przy 120 km/h. Lista opcji obejmuje m.in. LED-owe przednie lampy typu Matrix, znane już z flagowej limuzyny A8, pakiet S z obniżonym o 10 mm zawieszeniem oraz 18-calowymi obręczami.

Względem poprzednika rozstaw osi nowego Audi TT urósł o 3,7 cm, do 250,5 cm. W połączeniu z krótszymi zwisami ma to zapewniać zwinniejsze prowadzenie i większą ilość miejsca w kabinie. Tak jak dotychczas, nadwozie i karoserię auta wykonano z aluminium. Długość, szerokość i wysokość pozostały praktycznie bez zmian - wynoszą, odpowiednio, 418, 183,2 oraz 135,3 cm. Pojemność bagażnika wzrosła z 292 do 305 l. Spadła natomiast masa własna, zależnie od wersji nawet o 90 kg. Nowe TT 2.0 TFSI waży 1230 kg, czyli o 50 kg mniej od porównywalnej wersji drugiej generacji modelu.

Reklama

Prawdziwa rewolucja czeka we wnętrzu, gdzie miejsce klasycznych wskaźników zajął 12,3-calowy ekran, odpowiadający za wyświetlanie zegarów oraz informacji systemu multimedialnego. W rezultacie konsola środkowa może obyć się bez dodatkowego wyświetlacza i wygląda bardziej schludnie. W osiach okrągłych otworów wentylacyjnych zainstalowano instrumenty odpowiedzialne za obsługę wentylacji. Nowy sposób zabudowy poduszki powietrznej, zajmujący o 40 proc. mniej miejsca niż dotychczas, pozwolił na opracowanie kierownicy z wyjątkowo dużymi przyciskami i masywnymi ramionami.

Bazowa wersja TT napędzana jest 2-litrowym turbodieslem o mocy 184 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,2 s i rozpędza się maksymalnie do 235 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi według producenta 4,2 l/100 km.

Do wyboru są też dwie odmiany benzynowe z silnikami 2.0 TFSI. W obu jednostkach zastosowano m.in. dodatkowy wtrysk pośredni, zmienne fazy rozrządu oraz kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą. Słabsza z nich generuje moc 230 KM i 370 Nm maksymalnego momentu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w połączeniu z napędem quattro i przekładnią S tronic zajmuje jej 5,3 s (wersja z napędem na przód i 6-biegową skrzynią ręczną: 6 s), a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wersji quattro S tronic wynosi 6,8 l/100 km.

Najmocniejsze Audi TTS dysponuje 310-konną wersją tego silnika, rozwijającą 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wystarczy, by kompaktowe coupe rozpędziło się od 0 do 100 km/h w 4,7 s. Model ten standardowo współpracuje z manualną skrzynią o 6 przełożeniach; skrzynia S tronic oferowana jest w opcji.

Wszystkie wersje wyposażone są w system start-stop. Opcjonalny napęd quattro wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe.

Przednie zawieszenie Audi TT opiera się na kolumnach MacPhersona, tylne wykorzystuje konstrukcję wielowahaczową. Na życzenie oferowany jest system aktywnego tłumienia o trzech programach działania (seryjne wyposażenie TTS). Każda "TT" ma progresywne, elektromechaniczne wspomaganie.

Tradycyjnie, nowy model wzbogacił się o dodatkowe elementy wyposażenia. Lista opcji obejmuje m.in. nagłośnienie Bang & Olufsen z 12 głośnikami, układ monitorowania pasa ruchu i rozpoznawania znaków drogowych, asystent parkowania czy system bezpieczeństwa Audi pre sense basic, który w obliczu zagrożenia zderzeniem napina pasy i domyka okna.

msob

Audi RS 7 - TEST

Audi RS Q3 - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy