Salon Detroit 2014 - Subaru WRX STI

Oto nowe Subaru WRX STI - już bez tajemnic. Najostrzejsza wersja Imprezy, choć bez słowa "Impreza" w nazwie, otrzyma 2,5-litrowego boksera o mocy 309 KM.

WRX STI manifestuje swoje możliwości zestawem ospojlerowania, poszerzeniami nadwozia. Przednie światła mijania oraz tylne lampy - w tym centralne światło stopu - zostały wyposażone w diody LED. W kabinie nie zabrakło sportowych akcentów: fotele obszyto mieszanką skóry i alcantary z czerwonymi przeszyciami, wskaźniki mają czerwone podświetlenie, kokpit zdobią metalizowane wstawki, a kierownica ma modne spłaszczenie w dolnej części wieńca.

W celu obniżenia masy własnej pokrywę silnika WRX STI wykonano z aluminium. Pracuje pod nią 4-cylindrowy, turbodoładowany bokser o pojemności 2,5 litra, mocy 309 KM przy 6000 obr./min oraz 393 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje on z wzmocnioną, 6-biegową skrzynią ręczną oraz symetrycznym napędem na obie osie (półosie jednakowej długości, wał napędowy umieszczony w osi).

Reklama

Napęd korzysta z centralnego mechanizmu różnicowego z układem samoblokującym i standardowo rozdziela siłę napędową w stosunku 41:59. Za dystrybucję momentu między poszczególnymi kołami odpowiadają szpery przy każdej z osi. Dodatkową stabilność w zakrętach zapewnia system ATV, który może przyhamować przednie wewnętrzne koło w celu eliminacji podsterowności lub nadsterowności.

Względem wersji WRX inżynierowie Subaru usztywnili dodatkowo zawieszenie i zastosowali układ kierowniczy o mniejszym przełożeniu (13:1 i  2,5 obrotu od lewej do prawej w porównaniu do 14,5:1 oraz 2,8 obrotu). Model otrzymał także wzmocnione hamulce Brembo.

Z okazji premiery WRX STI do sprzedaży w USA trafi 1000 egzemplarzy limitowanej serii Launch Edition, wyróżniającym się niebieskim lakierem WR, kutymi obręczami BBS w kolorze złotym oraz specjalnymi dodatkami w kabinie.

msob

Używane Subaru - PORADNIK KUPUJĄCEGO

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy