Salon Detroit 2013 - Cadillac ELR

Idea "badge engineering" - sprzedawania tych samych produktów pod różnymi markami - wciąż ma się dobrze. Ale myli się ten, kto uważa Cadillaca ELR za elegancko opakowaną wersję Chevroleta Volta.

Nowe coupe bazuje na platformie hybrydowego Chevroleta Volta (którego europejskim odpowiednikiem jest Opel Ampera). Oba modele wykorzystują ten sam zespół napędowy z silnikiem elektrycznym, pełniącą rolę generatora 1,4-litrową jednostką benzynową oraz litowo-jonową baterią, którą można ładować z gniazdka.

"Tankowanie" akumulatorów trwa 4,5 godziny (gniazdko 240V); z pełnym zapasem energii Cadillac ELR może pokonać do 56 km wyłącznie siłami jednostki elektrycznej. Łączny zasięg samochodu - uwzględniający pełen bak paliwa - wynosi ponad 480 km.

Reklama

W porównaniu do Volta, amerykańscy inżynierowie zwiększyli jednak moc jednostki elektrycznej ELR-a ze 149 do 207 KM, a jej moment obrotowy - z 370 do 400 Nm. Cadillac nie ujawnił jeszcze osiągów auta; jego prędkość maksymalna została ograniczona do 161 km/h.

Utrzymane w charakterystycznej dla Cadillaca stylistyce nadwozie ELR-a jest masywne i zwarte. Mocno pochylona przednia szyba, zadarta do góry linia szyb i imponujące obręcze nawiązują do koncepcyjnego modelu Converj, zaprezentowanego w Detroit 4 lata temu. 

Pod blaszanym płaszczem kryje się zawieszenie ze znanymi z niektórych Opli przednimi kolumnami HiPer Strut (czytaj więcej: układ jezdny nowego Opla Cascada) oraz układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem. Z tyłu zastosowano belkę skrętną z drążkami Watta.

Produkcja Cadillaca ELR ruszy pod koniec br., a jego sprzedaż rozpocznie się na początku 2014 roku. Szacuje się, że model będzie kosztował w USA około 55 tys. dolarów bez obniżek i dotacji (dla porównania, Volt kosztuje obecnie niespełna 40 tys. dolarów).

 

Marcin Sobolewski

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy