Renault Talisman oficjalnie zaprezentowany

Renault pokazało zupełnie nowy model Talisman. Zastąpi on Lagunę w segmencie D.

Renault zaskoczyło nas swoją śmiałą decyzją. Postanowiło zerwać z niezbyt dobrze kojarzącą Laguną i zastąpić ją samochodem, który różni się od niej pod każdym możliwym względem. Nazywa się Talisman i jest sedanem o długości 4,85 m i z rozstawem osi wynoszącym 2,81 m.

Z takimi wymiarami model ten mógłby aspirować do klasy wyższej, ale przedstawiciele francuskiego producenta wyraźnie mówią tutaj o segmencie D. Decyzja, aby zastąpić średniej wielkości liftbacka, sporych rozmiarów sedanem wydaje się być dobrym posunięciem - klienci w tym segmencie zdecydowanie preferują "limuzyny".

Reklama

Model ten z pewnością wyróżniał się będzie nie tylko wymiarami, ale także stylistyką. Zarówno przód z wąskimi reflektorami wykonanymi w technologii LED i zachodzące daleko na zderzak światła do jazdy dziennej, jak i nietypowy tył, nie pozwalają pomylić go z żadnym innym samochodem.

Niespodzianek nie znajdziemy natomiast we wnętrzu - zarówno częściowo elektroniczne zegary, jak i przypominający tablet ekran systemu multimedialnego (o przekątnej 7 lub 8,7 cala), zapożyczono z najnowszej generacji Espace. Niestety deska rozdzielcza nie prezentuje się aż tak elegancko, jak w minivanie Renault. Pomimo tego, Francuzi chcą, aby Talisman dawał namiastkę luksusu. Auto będzie można wyposażyć w elektrycznie regulowane fotele z funkcją masażu, a chętni mogą zamówić wysokiej jakości skórzaną tapicerkę Nappa. O odpowiednie wrażenia dźwiękowe zadba nagłośnienie Bose z 13 głośnikami.

Producent podkreśla również przestronność swojego nowego modelu. Pasażerowie na tylnej kanapie mają do dyspozycji 262 mm przestrzeni, co jest jednym z najlepszych wyników w klasie. Wyjątkowo duży jest również bagażnik, oferujący 608 l pojemności.

Jeśli chodzi o jednostki napędowe, to pod maską Talismana znajdziemy tylko doładowane jednostki. Do wyboru będą dwa benzyniaki TCe o mocy 150 i 200 KM oraz trzy diesle - 110, 130 i 160 KM. Te pierwsze dostępne będą tylko z dwusprzęgłową, siedmiobiegową przekładnią EDC, natomiast diesle, zależnie od wersji, z sześciobiegowym "manualem" oraz skrzynią EDC (również 6b).

Zgodnie z obecnymi trendami, to jak auto zachowuje się na drodze, będzie można zmieniać wybierając jeden z trybów jazdy - Comfort, Eco, Neutral oraz Perso (dowolny). Wpływają one na reakcję silnika na gaz, pracę automatycznej przekładni, siłę wspomagania, a także działanie skrętnej tylnej osi oraz adaptacyjnego zawieszenia.

Renault Talisman dostępny będzie w pięciu wersjach wyposażenia - Life, Zen, Business, Intens oraz topowej Initiale Paris. Na liście wyposażenia, poza wspomnianymi wcześniej elementami, może się znaleźć między innymi wyświetlacz Head Up, adaptacyjny tempomat, asystenci martwego pola i pasa ruchu.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy