Range Rover Sport - najszybszy w historii

Nowy Range Rover Sport łączy zwinność Evoque'a z techniką najnowszego Range Rovera.

Podobnie jak nowy Range Rover, także model Sport - za sprawą aluminiowego nadwozia samonośnego - waży znacznie mniej od poprzednika. Oszczędność w przypadku wysokoprężnej odmiany TDV6 sięga 420 kg.

Nowa generacja modelu mierzy 485 cm długości (o 6,2 cm więcej od poprzednika), 198,8 cm szerokości (+5,5 cm), a jej rozstaw osi wzrósł - głównie kosztem zwisów nadwozia - aż o 17,8 cm, do 292,1 cm. Dzięki temu w kabinie może podróżować nawet siedem osób.

Model Sport ma taki sam jak Range Rover rozstaw osi, jest za to o 14,9 cm krótszy i waży o 45 kg mniej. Mimo że oba auta są konstrukcyjnie spokrewnione, różni je aż 75 proc. części.

Reklama

Aluminiowe zawieszenie wykorzystuje z przodu podwójne wahacze, a z tyłu - oś wielowahaczową. Zależnie od rodzaju nawierzchni i warunków, pneumatyka umożliwia zmianę prześwitu w zakresie aż 185 mm. Maksymalnie wynosi on 278 mm, czyli o 51 mm więcej niż w poprzedniku. Kąt natarcia wynosi wówczas 33, a zejścia - 31 st. Głębokość brodzenia wzrosła z 70 do 85 cm, a maksymalna prędkość przy ustawieniu terenowym sięga 80 km/h (wcześniej: 50 km/h).

Po raz pierwszy brytyjscy inżynierowie zastosowali elektrycznie wspomagany układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, współpracujący z asystentem parkowania.

Range Rover Sport występuje z dwoma rodzajami napędu na obie osie: z reduktorem (standardowy rozdział momentu 50:50, maksymalnie do 100 proc. na jedną oś) lub bez (standardowy rozdział momentu 42:58, do 62 proc. na przód i do 78 proc. na tył). Ten drugi wariant wykorzystuje mechanizm różnicowy typu Torsen i jest o 18 kg lżejszy.

Do napędzania wersji europejskiej posłuży początkowo doładowana mechanicznie V-ósemka o pojemności 5 litrów i mocy 510 KM lub 3-litrowy turbodiesel SDV6 o mocy 292 KM. Obie jednostki współpracują z 8-biegowymi automatami ZF oraz systemem start-stop. W USA oferowana będzie jeszcze 340-konna jednostka benzynowa 3.0 V6 z kompresorem.

W następnym roku do oferty dołączy słabszy silnik wysokoprężny 3.0 TDV6 o mocy 258 KM oraz 4.4 SDV8 (339 KM). Wtedy zadebiutuje również wariant hybrydowy z turbodieslem.

Lista wyposażenia Range Rovera Sport obejmuje m.in. wyświetlacz typu head-up, system rozpoznawania znaków i kontroli pasa ruchu, układ informujący o głębokości zanurzenia podczas "nurkowania" w wodzie, a także audio Meridian z 23 głośnikami o łącznej mocy 1700 watów.

Atutem brytyjskiego SUV-a są szerokie możliwości indywidualizacji: klient ma do wyboru 11 wersji kolorystycznych wnętrza, 3 odcienie podsufitki, 3 gatunki drewna, 4 rodzaje okładzin aluminiowych, 3 kolory dachu i 19 nadwozia oraz 9 wzorów obręczy o średnicy od 19 do 22 cali.

msob

Pierwsza jazda nowym Range Roverem

Poznaj niezwykłe fakty z historii Range Rovera

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy