Porsche 918 Spyder - informacje i zdjęcia

Porsche podało kolejne istotne dane dotyczące swojego nowego supersamochodu - 918 Spyder.

Do napędu auta posłuży hybrydowy zespół napędowy o łącznej mocy 880 KM i maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm. Umieszczona centralnie, 4,6-litrowa jednostka benzynowa V8 (608 KM), przekazująca moc na tylne koła, będzie współpracować z dwoma silnikami elektrycznymi. Pierwszy posłuży do napędu przednich (129 KM), a drugi - tylnych kół (156 KM). Energia do ich zasilania pochodzi z zestawu baterii litowo-jonowych ładowanych podczas jazdy lub z gniazdka. Ich "tankowanie" trwa 2 godziny przy napięciu 230V lub 30 min przy wykorzystaniu tzw. szybkiej ładowarki.

Reklama

Za transfer siły napędowej do kół odpowiada 7-stopniowa przekładnia zautomatyzowana z dwoma sprzęgłami, połączona z elektronicznym systemem kontroli trakcji i odzyskiwania energii.

Kierowca Porsche będzie miał do wyboru aż pięć trybów jazdy. W pierwszym z nich, w pełni elektrycznym (E-Power) przyspieszanie od 0 do 100 km/h zajmuje 7 s, a prędkość maksymalna - 150 km/h. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi 30 km. W efekcie "918" ma średnio zużywać jedynie 3 l benzyny na 100 km (przy założeniu, że część tego dystansu pokonuje się dzięki zgromadzonej w akumulatorach energii).

Po drugiej stronie skali znajduje się tryb Hot Lap, pozwalający korzystać z pełnych możliwości samochodu. Sprint do "setki" zajmuje wówczas zaledwie 2,8 s. W ciągu 7,8 s od startu prędkościomierz wskazuje już 200 km/h, a po 23 s od ruszenia - okrągłe 300 km/h! Wskazówka kończy swój bieg na 340 km/h.

918 Spyder z opcjonalnym pakietem Weissach waży 1640 kg - o 35 kg mniej od standardowej wersji (rozkład mas: 43:57). Udało się to osiągnąć dzięki szerszemu zastosowaniu kompozytów i zastąpieniu tradycyjnego lakieru karoserii... folią. Dodatkowo, auto posiada obręcze magnezowe zamiast aluminiowych i tapicerkę foteli z alcantary zamiast skóry. Z listy wyposażenia znika zestaw audio. Jak podaje Porsche, model z pakietem Weissach jest w stanie pokonać tor Nuerburgring w czasie o 2 sekundy krótszym niż standardowa wersja (7 minut i 14 sekund).

918 Spyder otrzyma system czterech kół skrętnych oraz 20-calowe obręcze z oponami w rozmiarze 265/35 (oś przednia) i 21-calowe z ogumieniem w rozmiarze 325/30 (oś tylna). Za skuteczne hamowanie odpowiadają ceramiczne tarcze hamulcowe - przednie o średnicy 410 mm (6-tłoczkowe zaciski) i tylne o średnicy 390 mm (zaciski 4-tłoczkowe).

Cena Porsche 918 Spyder bez podatków wynosi 780 tys. euro. Produkcyjna wersja modelu zadebiutuje prawdopodobnie pod koniec br.

msob

Porsche Cayenne GTS - TEST

Porsche 918 Spyder - informacje i ceny - WIADOMOŚCI

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy