Porsche 718 Cayman już jest

Zaledwie kilka tygodni po premierze roadstera 718 Boxster gamę nowej serii samochodów Porsche z umieszczonym centralnie silnikiem uzupełnia sportowe coupé 718 Cayman.

Porsche 718 Cayman korzysta z tych samych 4-cylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser co 718 Boxster. W rezultacie, po raz pierwszy, zarówno jednostki coupé, jak i roadstera legitymują się identyczną mocą. Bazowa wersja z pojemności 2 litrów osiąga 300 KM. Model "S" przy pojemności 2,5 litra generuje 350 KM. W porównaniu z poprzednikami w obu przypadkach oznacza to przyrost mocy o 25 KM.

Oprócz koni mechanicznych, Caymanowi przybyło również niutonometrów. Standardowa odmiana ma ich 380 (+ 90 Nm), dostępnych w przedziale 1950-4500 obr./min, natomiast w przypadku wersji S jest to 420 Nm (+ 50 Nm) w przedziale 1900-4500 obr./min.

Reklama

Przekłada się to oczywiście na lepsze osiągi - Porsche 718 Cayman z przekładnią PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. 718 Cayman S na sprint od zera do "setki" potrzebuje 4,2 s i osiąga prędkość maksymalną 285 km/h. Jednocześnie producent zapewnia, że średnie zużycie paliwa (według cyklu pomiarowego) spadło z 8,1 do 5,7 l/100 km.

Zupełnie nowe zestrojenie podwozia 718 Cayman pozwoliło na poprawienie sztywności bocznej i precyzji prowadzenia kół. Inżynierowie Porsche zastosowali sztywniejsze sprężyny i stabilizatory, odpowiednio zmodyfikowali też charakterystykę amortyzatorów. Układ kierowniczy - o 10% bardziej bezpośredni - zwiększa zwinność i przyjemność z jazdy. Tylne obręcze, teraz o pół cala szersze, w połączeniu z przeprojektowanymi oponami zapewniają większy potencjał siły poprzecznej, a tym samym - większą stabilność w zakrętach.

Aby dodatkowo poprawić prowadzenie Caymana, można wyposażyć go w pakiet Sport Chrono (pozwalający wybierać między trybami jazdy "Normal", "Sport" i "Sport Plus" oraz "Individual") i system rozdzielający moc między kołami Porsche Torque Vectoring. Kolejną opcją jest adaptacyjne zawieszenie z obniżonym o 10 mm prześwitem, a dla modeli "S", po raz pierwszy, dodatkowo przewidziano także sportowe zawieszenie PASM obniżone o 20 mm.

Zmodernizowane coupe Porsche otrzymało także wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. 718 Cayman ma hamulce stosowane wcześniej w modelu Cayman S, a 718 Cayman S korzysta z 4-tłoczkowych zacisków z Porsche 911 Carrera oraz o 6 mm grubszych tarcz.


Zmieniony jest także wygląd samochodu - przedni pas ma teraz ostrzejsze, bardziej muskularne rysy, a jego optyczną szerokość podkreślają smukłe lampy nad wlotami powietrza, odpowiadające za światła postojowe i kierunkowskazy. Nowy jest też kształt biksenowych reflektorów z zintegrowanymi światłami dziennymi LED. Na życzenie dostępne są reflektory diodowe z czteropunktowymi światłami dziennymi. Zmodyfikowano także pas tylny z nowymi lampami i czarnym pasem pomiędzy nimi.

W kabinie znajdziemy nową górną część deski rozdzielczej wraz z otworami wentylacyjnymi oraz sportową kierownicę wzorowaną na tej z 918 Spyder. Lista wyposażenia wzbogaciła się o nowe możliwości łączności w ramach nowego, montowanego seryjnie systemu multimedialnego Porsche Communication Management. Standardem są tu również: przygotowanie do podłączenia telefonu komórkowego, interfejsy audio oraz 150-watowe nagłośnienie Sound Package Plus.


Modele 718 Cayman oraz 718 Cayman S można już zamawiać. Ich wprowadzenie na rynek europejski rozpoczyna się 24 września 2016 roku. W Polsce ceny nowego Porsche 718 Cayman startują od 224 510 złotych, a 718 Cayman S - od 318 620 złotych. To odpowiednio o 28 i 2 tys. zł taniej od poprzednika. Po raz pierwszy też, wersja z twardym dachem cenowo plasuje się poniżej odmiany otwartej.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Porsche Cayman
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy