Pół miliona Audi TT. Limitowana edycja TTS competition

Audi świętuje wyprodukowanie 500-tysięcznego egzemplarza TT-ki. Z tej okazji do sprzedaży trafi 500 egzemplarzy specjalnej edycji modelu TTS competition.

Swoje rynkowe powodzenie Audi TT zawdzięcza nietuzinkowej stylizacji, kryjącej sprawdzoną technikę kompaktowych modeli koncernu VW. Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 1998 roku, a za jej design odpowiadał Peter Schreyer, który w ciągu ostatnich latach stworzył zupełnie nową twarz modeli Kii. Rok po debiucie do coupe z układem siedzeń 2+2 dołączył kabriolet, zwany Roadsterem. Obecna, druga odsłona TT-ki, produkowana od 2006 roku, otrzymała nadwozie nakreślone przez Waltera de Silvę oraz aluminiowe nadwozie, za sprawą którego masa własna samochodu spadła względem poprzednika o około 90 kg. Po raz pierwszy do oferty trafia także wysokoprężna odmiana 2.0 TDI z napędem na obie osie quattro (Haldex).

Reklama

Zakłady Audi w węgierskim w Györ, gdzie z podzespołów dostarczonych z Ingolstadt montowane jest TT, opuścił właśnie 500-tysięczny egzemplarz modelu. Z tej okazji do sprzedaży trafi limitowana seria 500 egzemplarzy TTS competition w wersjach coupe i kabriolet. Ich znakiem rozpoznawczym będą lakiery: żółty Imola oraz szary Nimbus, a także tylne skrzydło z matowym wykończeniem. Nadwozie spoczywa na kołach z 19-calowymi obręczami Rotor i niskoprofilowym ogumieniem 225/35.

W kabinie limitowanej TT-ki uwagę zwraca skórzana tapicerka Impulse w kolorze szarym, wzbogacona o żółte przeszycia, obszyte skórą elementy deski rozdzielczej, podcięta u dołu kierownica oraz aluminiowe nakładki na pedały i akcenty kokpitu. Unikatowy charakter modelu podkreślają plakietki z numerem egzemplarza na drzwiach. Lista wyposażenia modelu TTS competition obejmuje także aktywne zawieszenie, ksenonowe reflektory oraz czujniki cofania.

Sercem Audi TTS jest 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy TFSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa, generujący moc 272 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Siła napędowa płynie do kół obu osi za pośrednictwem napędu quattro, realizowanego za pośrednictwem sprzęgła Haldex czwartej generacji. W połączeniu z 6-stopniową przekładnią zautomatyzowaną z dwoma sprzęgłami wariant coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,3 s (6-biegowa skrzynia ręczna: 5,5 s) i według niemieckiego producenta zużywa średnio 7,7 l/100 km ("manual": 7,9 l/100 km). Dla Roadstera dane te wynoszą, odpowiednio, 5,5 lub 5,7 s oraz 7,9 lub 8,1 l/100 km. Prędkość maksymalna wszystkich odmian została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Pakiet TTS competition wymaga dopłaty w wysokości 1900 euro. Produkcję jubileuszowego Audi zaplanowano na październik br.

msob

Używane Audi A4 Cabrio B6 (2002-2006) - OPINIE

Nowa lokomotywa Audi - "MOTOR" Z PRZESZŁOŚCI

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy