Nowy Nissan Qashqai - poznaliśmy gamę silników

Kolejna generacja Qashqaia otrzyma trzy układy napędowe. Nie powinien być zaskoczeniem fakt, że wśród nich nie znajdziemy jednostki wysokoprężnej.

Gama nowego Nissana Qashqaia składać się będzie wyłącznie ze zelektryfikowanych wersji silnikowych, choć zelektryfikowanych w różnym stopniu. Bazowa wersja to 1,3 l o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 240 Nm. Dostępna będzie wyłącznie ze skrzynią manualną oraz napędem na przednie koła.

Alternatywnie będzie można zdecydować się na jej odmianę wzmocnioną do 160 KM i 260 Nm. Za dopłatą będzie można ją wyposażyć w bezstopniową przekładnię Xtronic (przy okazji maksymalny moment obrotowy wzrasta do 270 Nm) oraz napęd na wszystkie koła (ale tylko w połączeniu z Xtronic).

Reklama

Oba warianty z silnikiem 1,3 l to miękkie hybrydy, wykorzystujące rozrusznik zintegrowany z alternatorem oraz niewielką baterię litowo-jonową. Układ ten pozwala na gaszenie silnika już poniżej 18 km/h, a w zakresie 20-110 km/h wspomaga jednostkę spalinową zastrzykiem dodatkowych... 6 Nm. Według Nissana miękka hybryda pozwoli na obniżenie emisji CO2 o 4 g/km.

Najmocniejsza wersja nowego Qashqaia nazywać się będzie e-Power i będzie to hybryda, ale napędzana wyłącznie silnikiem elektrycznym. Ma on 190 KM i 330 Nm, a całość przekazuje na przednie koła. Z kolei jednostka benzynowa (1,5 l, 157 KM) pełni wyłącznie rolę generatora prądu. Taka odmiana ma spalać średnio 5,3 l/100 km. Niewątpliwą ciekawostką w jej przypadku będzie układ e-Pedal znany z Leafa - po jego aktywowaniu pedałem gazu będzie można regulować nie tylko przyspieszenie, ale też siłę rekuperacji. Wersja e-Power pojawi się na rynku dopiero w przyszłym roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy