Nowy Hyundai Genesis - również dla Europy

Hyundai zaprezentował w Seulu nową generację limuzyny Genesis, w USA i Azji konkurującego z BMW serii 5, Lexusem GS oraz Mercedesem klasy E.

W specjalnie zorganizowanym pokazie modelu wzięło udział ponad 1000 zaproszonych gości na czele z premierem południowokoreańskiego rządu. Co ciekawe, pierwszego dnia Hyundai zebrał już 3,5 tys. zamówień na nowego Genesisa. Koreańczycy chcą sprzedawać rocznie 62 tys. egzemplarzy modelu, w tym 32 tys. na rodzimym rynku.

Nowy Hyundai Genesis mierzy 499 cm długości, 189 cm szerokości i 148 cm wysokości. W stosunku do poprzednika znacznie, bo o 7,5 cm, wydłużono rozstaw osi, który wynosi obecnie rekordowe w klasie 301 cm. Nadwozie zaprojektowano w duchu nowego-starego języka stylistycznego - Fluidic Sculpture 2.0. Wizytówką koreańskiej limuzyny jest masywny wlot powietrza oraz wyraźne przetłoczenia po bokach nadwozia. W kabinie czeka deska rozdzielcza o bardziej przejrzystym niż w poprzedniku rozkładzie instrumentów oraz większa liczba schowków.

Reklama

Zależnie od rynku, Genesis oferowany będzie z benzynowymi silnikami V6 o pojemności 3,0, 3,3 i 3,8 litra i mocach odpowiednio 257, 282 i 315 KM, a także z topową jednostką 5.0 V6 (425 KM). Ta ostatnia pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 5,4 s. Wszystkie agregaty współpracują z 8-biegowymi przekładniami automatycznymi i napędzają tylne koła. Po raz pierwszy model oferowany jest także z napędem na obie osie (sprzęgło wielotarczowe).

Lista modyfikacji obejmuje również nowe, wielowahaczowe tylne zawieszenie, elektryczne wspomaganie kierownicy z przekładnią o zmiennym przełożeniu, o ponad 1/3 większy udział wysokowytrzymałej stali w konstrukcji nadwozia, oraz niedostępne wcześniej elementy wyposażenia: kolanową poduszkę powietrzną, wyświetlacz typu head-up, system awaryjnego hamowania (AEB), monitorowania martwego kąta (BSD) i pasa ruchu (LDWS) czy asystent parkowania (ASPAS).

Zaangażowanie inżynierów Hyundaia w walkę z doświadczoną konkurencją podkreślają detale, takie jak krótszy czas aktywacji i wydajniejsze działanie poduszek pneumatycznych w przednich fotelach czy czujnik stężenia dwutlenku węgla w kabinie.

A na koniec najważniejsze - nowy Hyundai Genesis będzie dostępny nie tylko w USA i Azji, ale także w Europie. Czekamy.

msob

Hyundai Genesis Coupe 3.8i - TEST

Hyundai rezygnuje z luksusowej marki

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama