Nowy, 170-konny silnik 1.6 SIDI Turbo w Astrze

Pod maską Opla Astry debiutuje nowy silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo o mocy 170 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem.

Jednostka zastąpi poprzednie silniki 1.6 Turbo. Generuje ona maksymalny moment obrotowy 280 Nm (o 50 Nm więcej niż poprzednik), dostępny w zakresie 1650-4250 obr./min (modele starszej generacji: 2200 obr./min).

Według Opla średnie zużycie paliwa Astry 1.6 SIDI Turbo wynosi 5,9 l/100 km (model pięciodrzwiowy i sedan), czyli o 14% mniej niż w przypadku poprzednika. Do oszczędności paliwa przyczynia się także system start-stop oraz zmodernizowane skrzynie biegów - ręczna i automatyczna, obie o 6 przełożeniach.

Pięciodrzwiowa Astra 1.6 SIDI Turbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 8,7 sekundy, a jej maksymalna prędkość wynosi 220 km/h; w przypadku sedana jest to o 2 km/h więcej.

Reklama

Pięciodrzwiowa Astra 1.6 SIDI Turbo w wersji Cosmo kosztuje od 87 200 złotych, a podobnie wyposażona Astra Sports Tourer Cosmo - od 91 100 złotych.

Nowy silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo rozpoczyna ofensywę Opla w dziedzinie jednostek napędowych. Do 2016 roku firma zaprezentuje trzy nowe rodziny silników i 13 nowych jednostek. Dzięki temu w ciągu kolejnych czterech lat niemiecki producent odnowi 80% swojej oferty jednostek napędowych.

msob, źródło: Opel

Opel Astra GTC, Renault Megane Coupe - PORÓWNANIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy