Nowe BMW X5 - informacje i zdjęcia

BMW opublikowało informacje na temat trzeciej generacji X5 (oznaczonej jako F15). Zgodnie z panującymi trendami, samochód jest nieco większy, a jednocześnie lżejszy od poprzednika.

Linie nowego X5 wyraźnie nawiązują do poprzednika i powielają wzorce z mniejszego X3 oraz nowej "trójki". Uwagę zwracają przednie lampy sąsiadujące bezpośrednio z nerkami, odważniejsze przetłoczenia po bokach nadwozia i dzielona tylna klapa, ułatwiająca załadunek. 

W kabinie - widok znany z innych modeli BMW. Kierowca ma przed sobą nowe, cyfrowe zegary, a nad konsolą środkową góruje 10,3-calowy ekran systemu iDrive. Pasażerów ucieszą dodatkowe schowki oraz pojemniejsze kieszenie w drzwiach (przednie zmieszczą 1,5-, a tylne - 1-litrową butelkę). Lista opcji obejmuje m.in. zaawansowane systemy wspomagające aktywne bezpieczeństwo, nagłośnienie duńskiej firmy Bang & Olufsen i system multimedialny z dwoma ekranami w drugim rzędzie siedzeń.

Reklama

Nadwozie nowego modelu jest o 2,9 cm dłuższe, o 5 cm szersze i o 1,4 cm niższe niż w poprzedniku i mierzy odpowiednio 488,6 cm długości, 193,8 cm szerokości i 176,2 cm wysokości. Rozstaw osi nadal wynosi 293,3 cm. Pojemność bagażnika wzrosła z 620-1750 do 650-1870 l. Mimo dodatkowych centymetrów niemieccy inżynierowie zdołali nieco odchudzić X-piątkę - zależnie od wersji, spadek masy własnej sięga 90 kg.

W Europie nowa generacja SUV-a BMW zadebiutuje jesienią br. z trzema silnikami do wyboru: xDrive30d (3-litrowy turbodiesel R6 o mocy 258 KM; 6,9 s do "setki"), xDrive50i (4,4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 450 KM; 5 s do "setki") oraz M50d M Performance (3-litrowy diesel triturbo o mocy 381 KM; 5,3 s do "setki"). Każdy z nich współpracuje seryjnie z napędem na obie osie xDrive (sprzęgło wielopłytkowe) oraz 8-biegowym automatem ZF. O niższe zużycie paliwa ma dbać tryb jazdy ECO PRO z funkcją "żeglowania" (odłączania silnika od zespołu napędowego) przy prędkościach 50-160 km/h.

Pod koniec roku do oferty dołączą turbodiesle xDrive25d i xDrive40d oraz turbodoładowany silnik benzynowy xDrive35i, a także - po raz pierwszy w historii modelu - tylnonapędowa odmiana sDrive25d.

Przy okazji premiery modelu BMW wprowadza dwie nowe linie wyposażenia: Luxury Line i xLine. Dostępny będzie również pakiet M Sport ze sportowymi akcentami, 19-calowymi obręczami oraz adaptacyjnym zawieszeniem, zestrojonym przez specjalistów z oddziału M GmbH.

Nowe BMW X5 będzie produkowane w USA, w fabryce w Spartanburgu.

msob

Używane BMW X5 E53 (2000-2006) - SPRAWDŹ OPINIE

Milion razy BMW X5 - ZDJĘCIA

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy