Nowa Mazda 6 Sport Kombi

Do zaprezentowanej niedawno Mazdy 6 w wersji sedan w Paryżu dołączyła bardziej wszechstronna odmiana kombi z większym od sedana bagażnikiem i... krótszym rozstawem osi. Przy okazji ujawniono dane techniczne modelu na rynek europejski.

O szczegółach dotyczących trzeciej generacji Mazdy 6 pisaliśmy już kilka tygodni temu. Wersja sedan zadebiutowała oficjalnie w sierpniu br., podczas salonu samochodowego w Moskwie. W Paryżu odbyła się premiera odmiany kombi. Podobnie jak w przypadku produkowanej obecnie Toyoty Avensis, paletę nadwoziową nowego modelu ograniczono do dwóch wariantów. 5-drzwiowy liftback nie będzie już oferowany.

Co ciekawe, rozstaw osi Mazdy 6 Sport Kombi jest o 8 cm krótszy od wersji sedan i wynosi 275 cm. To o 2,5 cm więcej niż w przypadku poprzedniczki. Auto ma 480 cm długości (+3,5 cm), 184 cm szerokości (+4,5 cm) i 148 cm wysokości (-1 cm). Pojemność bagażnika wzrosła w stosunku do drugiej generacji z 519 do 522 l (1664 l po złożeniu siedzeń). W wyposażeniu nie zabrakło praktycznego systemu składania oparć karakuri (wystarczy pociągnąć za klamkę na ściance bagażnika) oraz chroniącej przed przeciągami rolety, rozwijanej po podniesieniu tylnej klapy.

Reklama

W Europie do napędu "szóstki" posłuży jeden z trzech wolnossących silników benzynowych (2-litrowy o mocy 145 lub 165 KM oraz 2,5-litrowy, rozwijający 192 KM) lub dwóch turbodiesli (o pojemności 2,2 litra i mocy 150 lub 175 KM). Wszystkie jednostki mają ten sam stopień sprężania - 14,0:1. Poza 2,5-litrową, sprzężoną wyłącznie z 6-biegowym automatem, pozostałe będą standardowo współpracowały z 6-stopniowymi skrzyniami manualnymi. Przekładnia automatyczna o takiej samej liczbie przełożeń będzie oferowana za dopłatą. 

Mazda 6 wyposażona jest w niedostępne w poprzedniczce elementy wyposażenia z zakresu komfortu oraz aktywnego i biernego bezpieczeństwa, m.in. biksenonowe reflektory, aktywny tempomat, system ostrzegający przed przeszkodą, układ automatycznego hamowania w zakresie prędkości 4-30 km/h, system automatycznej zmiany świateł z "długich" na mijania i odwrotnie oraz asystent kontrolujący utrzymanie pasa ruchu. 

Marcin Sobolewski

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy