Nowa klasa S - kolejne szczegóły

Po uśmierceniu marki Maybach to klasa S będzie pełnić rolę flagowego okrętu koncernu Daimler. Mercedes ujawnił właśnie pierwsze oficjalne zdjęcia kabiny modelu.

Aktualizacja: wieczorem Mercedes ujawnił pierwsze oficjalne zdjęcia wnętrza nowej klasy S:

Wiadomo już, że premiera nowej generacji klasy S - oznaczonej jako W222 - odbędzie się 15 maja w Hamburgu. Jej produkcja ruszy prawdopodobnie w sierpniu, a sprzedaż rozpocznie się we wrześniu br. Kilka tygodni później do oferty dołączy wersja S63 AMG (również z napędem na obie osie).

Wiadomo też, że poza coupe i sedanem o standardowym oraz wydłużonym rozstawie osi w 2014 roku do oferty trafi limuzyna Pullman. Nawiązujaca do produkowanego w latach 1964-1981 modelu 600, zastąpi ona nieprodukowanego już Maybacha i będzie konkurować z Rolls-Roysem Ghostem oraz Bentleyem Flying Spur. Pod maską - podwójnie turbodoładowany silnik V12, z tyłu - komfortowy, rozkładany fotel z masażem.

Reklama

Z innym Bentleyem - tym razem Continentalem GT Convertible - będzie konkurować nowy luksusowym kabriolet, także zbudowany w oparciu o platformę nowej klasy S.

Technologiczny tour de force

- Klasa S to dla nas najważniejszy samochód - mówi Daimler Zetsche, prezes koncernu Daimler. I dodaje, że poszerzenie oferty modelu umocni dodatkowo pozycję Mercedesa jako producenta aut premium, czego nie udało się zrobić przy pomocy Maybacha.

Im bliżej premiery, tym więcej szczegółów wiadomo na temat nowej "eski". Maska i dach samochodu mają być wykonane z aluminium, całe oświetlenie będzie wykorzystywać diody LED, a lista wyposażenia wzbogaci się m.in. o panoramiczny dach, rozpylacz zapachów, system audio Burmester, wycieraczki Magic Vision Control z wbudowanymi dyszami płynu do spryskiwaczy oraz dwa 12,3-calowe wyświetlacze systemu COMAND. Komfort jazdy mają dodatkowo zwiększać podgrzewane podłokietniki drzwi i fotele z funkcją masażu rozgrzewającego.

W 2015 roku do oferty dołączy jeszcze wyświetlacz typu head-up oraz znany już z modeli Audi touchpad, pozwalający odręcznie wpisywać komendy do nawigacji.

Aktywne bezpieczeństwo i aktywny... komfort

O technologii czuwającej nad bezpieczeństwem w nowej klasie S pisaliśmy kilka tygodni temu (czytaj więcej: bezpieczny, bezpieczniejszy, klasa S). Kamera stereoskopowa połączona z siecią czujników ultradźwiękowych pozwala wykrywać m.in. pieszych, auta na torze poprzecznym do toru jazdy oraz pojazdy nadjeżdżające z przeciwka. Z zaawansowanej elektroniki skorzysta również zawieszenie Magic Ride Control. Specjalny radar będzie monitorował stan nawierzchni przed samochodem, a adaptacyjne amortyzatory dostosują siłę tłumienia do stopnia uszkodzeń jezdni.

msob

40 lat Mercedesa klasy S (W116) - ZDJĘCIA

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy