Nowa Kia Soul

Wyrosła i złagodniała - nowa generacja Soula zachowała swoją pudełkowatą bryłę, ale zaokrąglone kanty nawiązują do najnowszych modeli Kii.

Druga odsłona Soula zapewnia więcej przestrzeni w kabinie - jest o 1,5 cm szersza (180 cm) i ma o 2 cm dłuższy rozstaw osi od poprzedniczki (257 cm). Na co dzień przyda się także o 6 cm szerszy otwór załadunkowy.

Auto powstało na nowej, o 29 proc. sztywniejszej platformie. Zmodyfikowane zawieszenie z kolumnami MacPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu ma zapewniać lepszą stabilność, a rama pomocnicza z czterema tulejami - wyższy komfort jazdy. Opcjonalnie dostępny będzie układ kierowniczy Flex Steer z trzema trybami pracy.

Reklama

Koreańczycy chcą śmielej konkurować z Nissanem Juke'em. W tym celu oferta Soula wzbogaci się o nowe odcienie nadwozia, wzory obręczy i możliwości indywidualizacji.

W USA model oferowany będzie z dwoma wolnossącymi, benzynowymi silnikami do wyboru: 1.6 (132 KM) oraz 2.0 (166 KM). Oba są zasilane bezpośrednim wtryskiem i współpracują standardowo z 6-stopniowymi skrzyniami ręcznymi; 6-biegowe automaty dostępne są w opcji.

Do Europy nowa Kia Soul trafi prawdopodobnie w pierwszej połowie 2014 roku.

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy