Niezbyt popularna sonata...

Poprzednie modele produkowanego od 1985 roku Hyundai Sonaty nieczęsto spotykane były na europejskich, a jeszcze rzadziej na polskich drogach.

Model wprowadzony na rynek w 2006 roku ma duże szanse to zmienić. Nie tylko z powodu europejskiej stylistyki, z myślą o nas auto otrzymało oszczędny silnik diesla.

Reklama

Sonata CRDi Style to już piąta generacja tego modelu, ale pierwsza z silnikiem wysokoprężnym. Poprzednie wcielenia chętniej kupowane były w Stanach Zjednoczonych, spełniając rolę małej, niedrogiej limuzyny. Były kanciaste, kiepsko wykończone i nie grzeszyły urodą.

Koreańczycy poszli jednak po rozum do głowy (dotyczy to nie tylko Hyundaia) i wyszli naprzeciw oczekiwaniom Europejczyków i tutejszego chłonnego rynku. W obecnym wcieleniu auto ma więcej wdzięku, elegancji i bardziej dynamiczne kształty. Konstruktorzy Hyundaia stworzyli całkowicie nowy samochód, choć to nadal klasyczny sedan.

Nowy kształt części przedniej to wyrazisty grill z pojedynczą listwą, wąskie, jednoczęściowe reflektory i silnie zarysowane linie maski. 17-calowe felgi, chromowane klamki i wtopiona w nadwozie dolna listwa ochronna tworzą poważny, ale nie pozbawiony sportowej nuty wizerunek. Sonata z długością 4,8 m trafia do segmentu E, czyli aut klasy średniej wyższej.

Dowiedz się więcej na temat: modele | auto | silnik

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje