Mercedes wyprzedzi Audi?

Serwis Automotive News i agencja Reuters publikują analizę, z której wynika, że w najbliższych latach Audi może przegrać rynkową batalię z BMW i Mercedesem.

Przytoczeni w artykule eksperci krytykują zbyt jednolity styl modeli spod znaku czterech pierścieni i swego rodzaju wypalenie, jakie towarzyszy Audi - szczególnie widoczne na tle konkurencji. BMW zaprezentowało ostatnio dwa modele z zupełnie nowej serii i, a Mercedes przystąpił do zmasowanego ataku w klasie aut kompaktowych, ciągle pracując też nad samochodami autonomicznymi oraz napędzanymi ogniwami paliwowymi.

Nawet jeśli przedsięwzięcia te zdają się nie mieć przełożenia na masową sprzedaż, w nieoceniony sposób przyczyniają się do poprawy wizerunku marki. Dość wspomnieć, że na jazdę próbną BMW i3 na całym świecie zapisało się już ponad 100 tys. osób.

Reklama

Teoretycznie nie ma się czym martwić - Audi dogania BMW w walce o tytuł najpopularniejszej marki premium na świecie (wyniki sprzedaży od stycznia do października br. to 1,31 mln kontra 1,35 mln aut) i buduje kolejne fabryki w Azji oraz Ameryce Południowej. Spójnej polityce firmy na przyszłość nie sprzyja jednak fakt, że w ciągu ostatnich 16 miesięcy już dwukrotnie zmieniał się jej szef badań i rozwoju, a kilku czołowych inżynierów odeszło do innych oddziałów koncernu VW. Automotive News przytacza również wydatki niemieckich producentów premium na rozwój - Audi wyraźnie odstaje tu od konkurencji (2,9 mld euro w ubiegłym roku wobec 4 mld w BMW i 5,6 mld w Mercedesie). 

Warto jednak zaznaczyć, że firma z Ingolstadt może zaoszczędzić na korzystaniu z technologii Volkswagena. Nie można również bagatelizować jej wkładu w popularyzację technologii napędu na obie osie oraz rozwiązań takich jak gładzik ułatwiający sterowanie multimediami czy LED-owe oświetlenie. Najbliższy pojedynek Audi już niedługo - w przyszłym roku na drogi wyjadą nowe generacje A4 oraz Mercedesa klasy C.

Firma analityczna IHS przewiduje, że już w 2014 r. marka straci drugie miejsce wśród niemieckich producentów premium na rzecz Mercedesa. Pozycja BMW do 2020 roku wydaje się niezagrożona. Stawka jest wysoka, bowiem sprzedaż Audi odpowiada obecnie za 40 proc. zysku koncernu VW (od stycznia do września - 8,6 mld euro).

msob, źródło: Automotive News/Reuters

BMW serii 7 z dodatkami ze srebra - ZDJĘCIA

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy