Mercedes klasy E sam zmieni pas ruchu

Nowy system asystujący kierowcy przybliża nowy model Mercedesa do autonomicznego samochodu.

Według najnowszych danych, 15 procent wypadków w Niemczech ma miejsce na drogach wielopasmowych z czego do 20 procent dochodzi podczas zmiany pasa ruchu. Problem ten rozwiązuje system wykrywający samochody w martwym polu lusterek, ale Mercedes postanowił pójść o krok dalej.

Nowa klasa E będzie potrafiła sama zmieniać pas ruchu. Wykorzystuje do tego stereoskopową kamerę monitorującą sytuację przed samochodem, zestaw sensorów sprawdzającą otoczenie po bokach i z tyłu oraz oczywiście układ wykrywający linie na drodze oraz system ostrzegający o pojazdach na sąsiednich pasach.

Reklama

Aby samochód sam zmienił pas ruchu, wystarczy włączyć kierunkowskaz na więcej, niż dwie sekundy, natomiast sam manewr, wykonywany w pełni automatycznie, trwa trzy sekundy. Zostaje on przerwany, jeśli auto wykryje przeszkodę, system przestanie wykrywać pasy ruchu lub kiedy kierowca odbije kierownicą w przeciwnym kierunku.

Asystent zmiany pasa ruchu będzie działał tylko na drogach wielopasmowych, co system ustali na podstawie danych z nawigacji. Działa on w zakresie prędkości od 80 do 180 km/h.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mercedes E Klasa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy