Mercedes klasy C Cabrio już w Polsce

Firma ze Stuttgartu poszerza swoją ofertę o nowego Mercedesa klasy C Cabrio. W salonach niemieckiego producenta można już składać zamówienia na ten model.

Bazą do stworzenia auta było coupe. Tak samo, jak flagowa klasa S z otwartym nadwoziem, mniejszy Mercedes C Cabrio otrzymał składany elektrycznie, materiałowy dach. Ten chowa się w specjalnym przedziale w bagażniku. Przy zamkniętym dachu kufer ma pojemność 360 l, po jego złożeniu - 285 l. Operacja transformacji w kabriolet zajmuje 20 sekund i może być wykonana w czasie jazdy z prędkością do 50 km/h.

By dodać nadwoziu elegancji, w stosunku do limuzyny, zawieszenie obniżono o 15 mm. Auto może pochwalić się współczynnikiem oporu powietrza Cd 0,28. Mercedes C kabriolet standardowo oferowany będzie na 17-calowych obręczach kół ze stopów lekkich.

Reklama

We wnętrzu wygospodarowano miejsce dla czwórki dorosłych. Pasażerowie drugiego rzędu siedzą na dwóch oddzielnych fotelach, które mogą być niezależnie składane. Klienci mają do wyboru 13 wariantów tapicerki. Lista opcji obejmuje m.in. system AIRSCARF (nadmuchu ciepłego powietrza na kark) oraz AIRCAP (specjalny, montowany nad przednią szybą, wysuwany, deflektor chroniący głowy pasażerów przed nadmiernymi podmuchami wiatru).

W wersji AMG Line model wyróżnia się przestylizowanymi zderzakami, zmienioną kratą wlotu powietrza czy 18-calowymi obręczami AMG. W kabinie znajdziemy m.in. mniejszą, podciętą u dołu, kierownicę i sportowe pedały.

Paleta jednostek napędowych obejmuje siedem odmian: pięć benzynowych i dwie wysokoprężne. Podstawowy model - C 180 (187 400 zł) - napędzany jest benzynowym 1,6 l o mocy 156 KM (250 Nm). Auto w tej wersji osiąga setkę w 8,9 s i rozpędza się do 222 km/h. Wyżej w hierarchii stoi C 200 (192 400 zł) z dwulitrówką rozwijającą 184 KM i 300 Nm (8,2 s do 100 km/h, V-max 235 km/h). Ten sam motor o pojemności oferowany jest również, jako C 250 (211 KM, 350 Nm i 218 600 zł) lub C 300 (245 KM, 370 Nm i 221 900 zł). Pierwszy osiąga 100 km/h w 6,9 s i rozpędza się do 244 km/h. Drugi przyspiesza do 100 km/h w 6,4 s i osiąga 250 km/h.

Topowa wersja benzynowa (za wyjątkiem tych sygnowanych przez AMG) to C 400 4MATIC (287 900 zł). Auto napędzane jest przez benzynowy V6 o pojemności 3,0 l generujący 333 KM i 480 Nm. W takiej konfiguracji nowy Mercedes C Cabrio przyspiesza do 100 km/h w 5,2 s (prędkość maksymalna to - ograniczone elektronicznie - 250 km/h). Warto zauważyć, że kabriolet klasy C po raz pierwszy oferowany jest z napędem 4MATIC. Oprócz topowego C 400, gdzie jest wyposażeniem standardowym, jako opcję można go również zamówić w modelu C 200.

Wszystkie odmiany wysokoprężne bazują na nowym dieslu z rodziny O654. Podstawowy model - C 220 d (208 600 zł) - rozwija 170 KM i 400 Nm, co przekłada się na sprint do 100 km/h w 8,3 s i prędkość maksymalną 231 km/h. Auto można też zamówić z napędem 4MATIC. Mocniejsza odmiana, C 250 d (249 300 zł), rozwija 204 KM i 500 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,2 s i osiąga 243 km/h.

Klienci mogą się też zdecydować na jedną z trzech odmian opracowanych przez AMG. Najsłabsza - Mercedes-AMG C 43 4MATIC (323 000 zł), napędzana benzynowym V6 o pojemności 3,0 l, dostępna jest wyłącznie z napędem 4x4 i dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnią 9G-TRONIC. W tej wersji auto osiąga setkę w 4,8 s od startu (prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 250 km/h).

Do wyboru są również potężniejsze odmiany napędzane silnikiem V8 o pojemności 4,0 l. Model C 63 (390 000 zł) rozwija 467 KM i 650 Nm, co przekłada się na sprint do 100 km/h w 4,2 s. Topowa wersja - C 63 S (450 200 zł) - dysponuje mocą 510 KM i maksymalnym momentem obrotowym 700 Nm, dzięki czemu osiąga setkę w 4,1 s (w obu przypadkach V-max to ograniczone elektronicznie 250 km/h).

Podobnie jak w coupe, standardowym wyposażeniem odmian sygnowanych przez AMG jest aktywne zawieszenie AMG RIDE CONTROL oferujące trzy poziomy tłumienia i system AMG DYNAMIC SELECT (pięć trybów jazdy). Auta mają również zmodyfikowany układ hamulcowy. O bezpieczeństwo dbają cztery hamulce tarczowe (przednie o średnicy 360 mm, tylne - 320 mm).

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy