Mercedes CLA - narodziny nowej niszy?

Mercedes CLA to adresowany do młodszej klienteli sedan, zbudowany na płycie nowej klasy A. Jego zwiewne linie nawiązują jednak do samochodów z nadwoziem coupé i do większej limuzyny - CLS.

Nadwozie CLA mierzy 4630 mm długości, 1777 mm szerokości i 1437 mm wysokości. Maska z dodatkowymi przetłoczeniami i przedni zderzak z szerokimi wlotami powietrza podkreślają dynamiczny charakter auta, a profil z łukowatą linią dachu nawiązuje do modelu CLS. Przedstawiciele Mercedesa z dumą akcentują, że CLA wywodzi się wprost z prototypu Concept Style Coupé, zaprezentowanego wiosną ubiegłego roku w Pekinie. Wnętrze z kokpitem znanym z klasy A umeblowane zostało czterema zintegrowanymi fotelami. Ukłonem w stronę młodszych nabywców jest możliwość integracji smartfona z pokładowym systemem multimedialnym. Zapewnia on dostęp do Facebooka i Twittera oraz radia internetowego.

Reklama

Najnowszy sedan Mercedesa zwraca jednak uwagę czymś jeszcze - jego karoseria notuje najniższy wśród produkowanych seryjnie aut współczynnik oporu powietrza, równy 0,22. Sprzyja to niewielkiemu zużyciu paliwa. 

Mecedes CLA: polski cennik

ModelSilnik (moc)Skrzynia biegówCena
Wersje benzynowe
CLA 1801.6 (122 KM)6-biegowa, man.118 900 zł
CLA 2001.6 (156 KM)6-biegowa, man.126 900 zł
CLA 2502.0 (211 KM)7-biegowa, zaut.154 900 zł
Wersje wysokoprężne
CLA 200 CDI1.8 (136 KM)6-biegowa, man.premiera w III kw. br.
CLA 220 CDI2.1 (170 KM7-biegowa, zaut.172 900 zł

Przednionapędowy Mercedes CLA oferowany będzie z trzema turbodoładowanymi silnikami benzynowymi (1.6 122 i 156 KM oraz 2.0 211 KM) oraz dwoma turbodieslami (136 i 170 KM). Wszystkie odmiany są standardowo wyposażone w funkcję start-stop i współpracują z 6-stopniową skrzynią mechaniczną lub 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną 7G-DCT. Ta druga zarezerwowana jest dla najmocniejszej wersji benzynowej i najmocniejszego turbodiesla. Dodatkowo, lista opcji obejmuje napęd na obie osie 4MATIC z elektrohydraulicznie sterowanym sprzęgłem wielotarczowym.

W przednim zawieszeniu CLA zastosowano kolumny McPhersona, a w tylnym - układ wielowahaczowy. W celu obniżenia masy nieresorowanej zwrotnice wykonano z aluminium. Model oferowany jest ze standardowym lub sportowym zawieszeniem. Wszystkie odmiany wyposażone są w elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy.

Mercedes CLA jest standardowo uzbrojony w radarowy system ostrzegania i zapobieganiami kolizjom COLLISION PREVENTION ASSIST, ostrzegający kierowcę przed przeszkodami i przygotowujący układ Brake Assist do hamowania. Nowa wersja systemu zapewnia ochronę przed uderzeniami w tył poprzedzającego samochodu przy prędkości od 7 km/h (wcześniej: powyżej 30 km/h).

Mercedes CLA pojawi się na targach w Detroit, a oficjalnie zadebiutuje podczas Mercedes-Benz Fashion Week w Berlinie (15-18 stycznia 2013 roku). Najtańszy model CLA 180 kosztuje w Polsce 118 900 zł. Pierwsze auta trafią do dealerów w kwietniu br.

 

Marcin Sobolewski

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy