Limuzyna Kii w Europie?

Kia chce pilotażowo uruchomić w Europie sprzedaż limuzyny K7/Cadenza, plasującej się w ofercie powyżej Optimy.

Kia K7 (w USA - Cadenza) zastąpiła w 2009 roku znany z dyskusyjnej stylizacji model Opirus. Jej przednie koła napędzają benzynowe jednostki R4 i V6 o mocy od 200 do 294 KM, współpracujące z 6-biegowymi automatami. 

Na rynku północnoamerykańskim model konkuruje z dużymi sedanami, m.in. Toyotą Avalon, Nissanem Maximą, Fordem Taurusem, Chevroletem Impalą, a także z bliźniaczym konstrukcyjnie Hyundaiem Azerą.

Auta te stanowią tańszą alternatywę dla limuzyn klasy premium - Audi A6, BMW serii 5, Lexusa GS czy Mercedesa klasy E.

Reklama

Teraz Koreańczycy rozważają pilotażowe uruchomienie sprzedaży 1000 sztuk K7/Cadenzy na Starym Kontynencie. Miałaby na stałe zagościć w tutejszej ofercie Kii od 2016 roku, gdy pojawi się kolejna generacja modelu. Warto wspomnieć, że na podobny krok chce zdecydować się Hyundai wraz z nowym wydaniem Genesisa.

Jak myślicie, czy luksusowe samochody koreańskich producentów nawiążą w Europie konkurencyjną walkę z uznanymi modelami klasy premium? Czy pomogłoby im wprowadzenie odmian napędzanych jednostkami wysokoprężnymi?

msob

Hyundai Equus VS460 - konkurencja klasy S - TEST

Hyundai rezygnuje z luksusowej marki - INFORMACJE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy