Lexus RC F i RC F Track Edition debiutują w Detroit

Nowa odsłona sportowego coupe ma teraz lepsze osiągi i odświeżony design, a w gamie modelu pojawia się limitowana wyczynowa edycja Track Edition.

Pierwszym zadaniem zespołu inżynierów pracujących nad modelem RC F 2020 była redukcja masy. Z tyłu zastosowano wydrążone półosie zamiast pełnych, natomiast z przodu zmniejszono kolektor dolotowy i kompresor klimatyzacji. W zawieszeniu pojawiły się elementy z aluminium.

W tylnym zawieszeniu zastosowano sztywniejsze tuleje wahaczy, bardziej sztywne są także mocowania drążka kierowniczego oraz mocowania silnika. Lexus RC F jest napędzany wolnossącym silnikiem V8 5,0 l. Jego moc wynosi 463 KM, a moment obrotowy 520 Nm przy 4800 obr./min. Samochód ma zmodyfikowany układ dolotowy, a drugi trakt podwójnego układu dolotowego otwiera się teraz przy niższych obrotach silnika (2800 obr./min. zamiast 3600 obr./min.). W ośmiostopniowej automatycznej skrzyni najwyższy bieg ma wydłużone przełożenie (3.13 zamiast 2.93).

Reklama

Aby zwiększyć dynamikę ruszania, RC F jest teraz standardowo wyposażony w elektroniczną kontrolę startu. Wystarczy włączenie przycisku na konsoli, by system automatycznie dostosował trakcję i otwarcie przepustnicy, umożliwiając maksymalne przyspieszenie od zerowej prędkości. Zadaniem kierowcy jest włączenie systemu przyciskiem przy wciśniętym pedale hamulca, a następnie wciśnięcie do końca pedału gazu, by zwiększyć obroty silnika. Żeby ruszyć, kierowca zwalnia pedał hamulca, od razu korzystając z maksymalnych osiągów i trakcji. Użycie systemu przynosi efekt w postaci przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 4,1 s.

Do poprawy osiągów przyczyniają się także nowe opony Michelin Pilot Sport 4S, zaprojektowane specjalnie dla RC F. W porównaniu do standardowych opon Michelin, opony RC F mają wyjątkowy kształt ścian bocznych i wzór bieżnika, a także rodzaj mieszanki gumy. Zmiany te zostały wprowadzone z myślą o ograniczeniu podsterowności, poprawie przyczepności bocznej i większej odporności na ekstremalne warunki.

Zmiany stylistyki nowego RC F są subtelne, lecz znaczące. Przeprojektowane przednie reflektory otrzymują diody LED oraz zintegrowane światła do jazdy dziennej. Dolna krawędź grilla w kształcie klepsydry została zmodyfikowana, tak aby przód samochodu wyglądał na krótszy. Nowe tylne światła zostały zgrabnie wkomponowane w przeprojektowany zderzak.

Lexus RC F w limitowanej edycji Track Edition to więcej niż zestaw akcesoriów. Najważniejsze zmiany zastosowane w Track Edition dotyczą aerodynamiki. Z przodu dodano lotki z włókna węglowego, które zwiększają docisk przedniej części auta, co poprawia przyczepność i precyzję prowadzenia. W tylnej części nadwozia zamontowano na stałe skrzydło z włókna węglowego, które zastąpiło aktywny spojler oferowany w standardowym RC F. Nowe skrzydło jest lżejsze, a jego zadaniem jest redukcja oporu powietrza i zwiększenie docisku. Kształt tylnego spojlera został tak dobrany, by wygładzić przepływ powietrza nad tyłem samochodu i zmniejszyć drgania powodowane oporem powietrza. Dzięki niemu zyskano 26 kg dodatkowego docisku ponad to co zapewnia aktywny tylny spojler standardowej odmiany RC F.

RC F Track Edition waży o około 70-80 kg mniej niż poprzednia generacja RC F. Inżynierowie skupili się na redukcji masy szczególnie tam, gdzie ma to największe znaczenie dla poprawy dynamiki auta i pewności prowadzenia, a zatem na masie nieresorowanej. Jednym ze sposobów obniżenia masy auta było zastosowanie hamulców Brembo z tarczami węglowo-ceramicznymi. Są nie tylko znacznie lżejsze od stalowych, ale także lepiej znoszą wysokie temperatury podczas ekstremalnej jazdy torowej. Samochód otrzymał także lekkie 19-calowe obręcze z kutego stopu aluminium o wzorze nawiązującym do kół wyścigowego RC F GT3. Tylko z przodu auta udało się zredukować nieresorowaną masę o 25 kg.

Samochód stał się lżejszy także dzięki użyciu włókna węglowego na dachu, masce silnika, przegrodzie między tylnymi siedzeniami i wzmocnieniach zderzaków. Wiele z tych węglowych elementów zostało wykonanych na tej samej linii produkcyjnej, która dostarczała części do Lexusa LFA w trakcie dwóch lat jego produkcji. Tłumik i rury wydechowe z tytanu również przyczyniają się do redukcji masy.

Wygląd wnętrza wersji Track Edition został podkreślony skórzanymi wykończeniami ze wstawkami z alcantary na fotelach i czerwonymi elementami z włókna węglowego na drzwiach i desce rozdzielczej. Do wyboru będą dwie kompozycje kolorystyczne wnętrza - Ultra White i Nebula Matte Gray. Drugi z nich to opcja dostępna wyłącznie w Track Edition.

Produkcja Lexusa RC F 2020 oraz RC F Track Edition rozpocznie się w marcu 2019 roku. Ceny zostaną opublikowane niedługo przed premierą rynkową.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy