Lamborghini Huracan Evo - jeszcze szybszy

Zmodernizowany Huracan jest mocniejszy, szybszy, ma lepszą aerodynamikę i przeprowadzono w nim szereg zmian stylistycznych.

Tak jak dotychczas, nowy Huracan Evo napędzany jest wolnossącym silnikiem V10 o pojemności 5,2 l. W zmodernizowanym modelu jego moc wzrosła z 610 do 640 KM, a maksymalny moment obrotowy z 560 do 600 Nm. Nie są to duże różnice, ale ponieważ auto waży na sucho tylko 1422 kg, sprint do 100 km/h zajmuje mu jedynie 2,9 s (poprawa o 0,3 s), a do 200 km/h 9 s. Prędkość maksymalna to 325 km/h (bez zmian).

Włosi zrobili naprawdę sporo, aby odświeżony model prowadził się jeszcze lepiej, niż poprzednik. Przykładowo otrzymał on system LDVI, który nieustannie analizuje zachowanie auta na podstawie odczytów z akceleratorów i żyroskopów, co ma pozwolić na jeszcze lepszą kontrolę nad pojazdem. Huracan Evo jest wyposażony również w usprawniony napęd na wszystkie koła, poprawiony układ kierowniczy, na nowo zestrojone zawieszenie i układ kontroli trakcji, a także skrętną tylną oś.

Reklama

Lamborghini poczyniło też zauważalne zmiany w wyglądzie auta, modyfikując przedni i tylny zderzak oraz dyfuzor, co ma duży wpływ na poprawę aerodynamiki. Według producenta Huracan Evo generuje aż pięć razy większą siłę docisku, niż model z początku produkcji.

Z kolei najpoważniejszą modyfikacją w kabinie jest zastąpienie rozbudowanego panelu z przyciskami i pokrętłami, ekranem dotykowym o przekątnej 8,4 cala. Pozostałe nowości to czysta kosmetyka, jak inne opcje wykończenia wnętrza czy też nowe oświetlenie nastrojowe.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy