Które popularne modele najmniej przyczyniają się do smogu?

Transport drogowy odpowiada jedynie za 6 procent zanieczyszczenia powietrza
Transport drogowy odpowiada jedynie za 6 procent zanieczyszczenia powietrzaPiotr KamionkaReporter

Najbardziej ekologiczne kompakty

Niemiecki diesel osiągnął wg analityków z Next Green Car najwyższy wynik w przypadku emisji CO2 i jako jedyny na tej liście minął wartość powyżej 100, czyli 102 g/km. Ponadto emisja tlenków azotu (NOx) wynosi dla silnika 1,6 TDI 37 mg/km - to o 3 mg więcej od modelu Megane i o 31 mg więcej od Aurisa. Parametr NGC wyniósł w przypadku tego modelu 34.
Niemiecki diesel osiągnął wg analityków z Next Green Car najwyższy wynik w przypadku emisji CO2 i jako jedyny na tej liście minął wartość powyżej 100, czyli 102 g/km. Ponadto emisja tlenków azotu (NOx) wynosi dla silnika 1,6 TDI 37 mg/km - to o 3 mg więcej od modelu Megane i o 31 mg więcej od Aurisa. Parametr NGC wyniósł w przypadku tego modelu 34..
Według testów analityków z Next Green Car hybrydowa Toyota Auris jest najbardziej ekologicznym samochodem wśród pięciu najpopularniejszych modeli hatchbacków w Polsce. Emisja tlenków azotu (NOx) wynosi zaledwie 6 mg/km, a dwutlenku węgla (CO2) to 79 g/km. Specjaliści równie dobrze oceniają w przypadku japońskiego hatchbacka parametr NGC - testy pokazały, że wynosi on 30.
Według testów analityków z Next Green Car hybrydowa Toyota Auris jest najbardziej ekologicznym samochodem wśród pięciu najpopularniejszych modeli hatchbacków w Polsce. Emisja tlenków azotu (NOx) wynosi zaledwie 6 mg/km, a dwutlenku węgla (CO2) to 79 g/km. Specjaliści równie dobrze oceniają w przypadku japońskiego hatchbacka parametr NGC - testy pokazały, że wynosi on 30..
Specjaliści Next Green Car podkreślają, że jest to jeden z najbardziej ekologicznych samochodów w swojej klasie. Ocena NGC wynosi w jego przypadku 33, a emisja tlenków azotu (NOx) to 34 mg/km – o 28 mg więcej niż w przypadku zajmującego pierwsze miejsce Aurisa. Francuski hatchback emituje przy tym CO2 w ilości 96 g/km, a to jeden z dwóch najgorszych wyników na tej liście.
Specjaliści Next Green Car podkreślają, że jest to jeden z najbardziej ekologicznych samochodów w swojej klasie. Ocena NGC wynosi w jego przypadku 33, a emisja tlenków azotu (NOx) to 34 mg/km – o 28 mg więcej niż w przypadku zajmującego pierwsze miejsce Aurisa. Francuski hatchback emituje przy tym CO2 w ilości 96 g/km, a to jeden z dwóch najgorszych wyników na tej liście..
Jeden z najpoważniejszych konkurentów na rynku dla Toyoty Auris zajął czwarte miejsce z wynikiem NGC na poziomie wartości 32. Samochód emituje do środowiska tlenki azotu (NOx) w ilości odpowiadającej 52 mg/km, a CO2 na poziomie 88 g/km. W przypadku NOx to o 46 mg/km więcej od zajmującego pierwsze miejsce Aurisa i o 18 mg/km więcej od modelu Megane.
Jeden z najpoważniejszych konkurentów na rynku dla Toyoty Auris zajął czwarte miejsce z wynikiem NGC na poziomie wartości 32. Samochód emituje do środowiska tlenki azotu (NOx) w ilości odpowiadającej 52 mg/km, a CO2 na poziomie 88 g/km. W przypadku NOx to o 46 mg/km więcej od zajmującego pierwsze miejsce Aurisa i o 18 mg/km więcej od modelu Megane..
Niemiecki hatchback znalazł się na ostatnim miejscu tego zestawienia – w jego przypadku poziom emisji tlenków azotu (NOx) to 66 mg/km, czyli o 60 mg więcej od zajmującej pierwsze miejsce Toyoty Auris. Emisja CO2 wynosi natomiast 88 g/km, a więc tyle samo co w przypadku modelu Astra i o 9 g więcej od japońskiego hatchbacka. Nota Next Green Car to 33 punkty.
Niemiecki hatchback znalazł się na ostatnim miejscu tego zestawienia – w jego przypadku poziom emisji tlenków azotu (NOx) to 66 mg/km, czyli o 60 mg więcej od zajmującej pierwsze miejsce Toyoty Auris. Emisja CO2 wynosi natomiast 88 g/km, a więc tyle samo co w przypadku modelu Astra i o 9 g więcej od japońskiego hatchbacka. Nota Next Green Car to 33 punkty..
.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?