Kodiaq, czyli pięć powodów, że SUV może być zwinny i bezpieczny

Nie dajmy się zwieść pozorom! Mimo że współczesne SUV-y z roku na rok stają się coraz większe, to ciągle są to samochody stosunkowo zwinne i łatwe w prowadzeniu. Za przykład może posłużyć Skoda Kodiaq w nowej, odświeżonej wersji.

Kodiaq to największy SUV spośród wszystkich oferowanych przez Skodę, mierzący 4,7 m długości oraz 1,8 m szerokości. To także jeden z najpopularniejszych samochodów tego segmentu rynku w Polsce, dostępny od roku 2017. Nic więc dziwnego, że w salonach pojawiła się właśnie nowa wersja tego cieszącego się uznaniem kierowców modelu. Kodiaq to jednak nie tylko efektowniejszy design, na który składają się między innymi odświeżony grill, przeprojektowane reflektory oraz światła tylne czy nowy zderzak. Szereg innowacyjnych rozwiązań technologicznych, gama silnikowa czy wspierające kierowcę systemy bezpieczeństwa - Kodiaq udowadnia, że SUV może być zwinny, ekonomiczny i w pełni bezpieczny. Oto dowody!

Reklama

Wydajne i dynamiczne silniki

Powiedzieć, że współczesne silniki są wydajniejsze czy bardziej przyjazne środowisku niż konstrukcje sprzed lat, to nic nie powiedzieć. Posłużmy się więc konkretnym przykładem. Kierowcy Skody Kodiaq mogą wybierać spośród pięciu silników najnowszej generacji EVO Grupy Volkswagen. Zastosowane rozwiązania technologiczne sprawiają, że są one nie tylko wydajne, umożliwiając dynamiczne przyspieszanie i płynne wyprzedzanie, ale również emitują mniej spalin (sporo poniżej surowych limitów). Choćby jednostki wysokoprężne Kodiaqa zostały wyposażone w zaawansowany system

Progresywny układ kierowniczy

Choć SUV-y z zewnątrz mogą sprawiać wrażenie ociężałych oraz trudnych w kierowaniu - nic bardziej mylnego. Zastosowany w Skodzie Kodiaq progresywny układ kierowniczy z jednej strony dba o łatwość prowadzenia i zwiększone poczucie kontroli nad pojazdem, z drugiej - nadaje jeździe sportowy charakter i podnosi wrażenia. To rozwiązanie dostępne w standardzie w wersji wyposażenia L&K, Sportline oraz RS, a jako opcja w odsłonie Style. Działanie systemu odczujemy zwłaszcza przy szybszym pokonywaniu zakrętów, gdzie prowadzenie jest zauważalnie lepsze. Zależne od kąta skrętu zmienia się bowiem położenie układu kierowniczego, co przekłada się na poczucie zwinności samochodu. Różnica pojawia się jednak nie tylko przy większych prędkościach, ale również podczas manewrowania na zatłoczonych parkingach, które jest łatwiejsze.

Systemy bezpieczeństwa

Travel Assist to od pięciu do ośmiu systemów bezpieczeństwa, oferowanych w odświeżonym modelu Skody Kodiaq. Wymienić warto adaptacyjny asystent pasa ruchu Adaptive Lane Assist, predykcyjny tempomat Predictive Cruise Control wykorzystujący dane z nawigacji i reagujący na ograniczenia prędkości (to sprytna ochrona przed niechcianymi mandatami!) oraz zakręty czy funkcję Hands-on Detect, kontrolującą, czy kierowca dotyka kierownicy. Z kolei Crew Protect Assist w momencie zagrożenia kolizją napina przednie pasy bezpieczeństwa, automatycznie zamyka wszystkie otwarte okna i panoramiczny dach oraz włącza światła awaryjne. I na koniec: dziewięć poduszek powietrznych.

Napęd na cztery koła


Wśród największych atutów SUV-ów zwykle wymieniane są (słusznie!) napęd na cztery koła, wyższa pozycja za kierownicą oraz większy prześwit. Wszystko to znajdziemy w nowej Skodzie Kodiaq (napęd 4x4 w wybranych silnikach). I choć może się wydawać, że aspekty te docenimy głównie w trudniejszym terenie, znajdują one zastosowanie również podczas jazdy po mieście czy w trasie. Napęd na cztery koła to poczucie bezpieczeństwa. Zwłaszcza w silnym deszczu bądź zimą, kiedy mamy zagwarantowaną lepszą trakcję. Mniejsze jest też ryzyko, że zakopiemy się w jakiejś zaspie śnieżnej bądź obłoconym fragmencie drogi. Dzięki wysokiej pozycji za kierownicą w mieście łatwiej nam dostrzec nadbiegającego pieszego czy nadjeżdżającego rowerzystę. Z kolei na drodze szybkiego ruchu bądź autostradzie możemy obserwować nie tylko poprzedzający nas samochód, ale i kolejne. Dzięki temu nasza reakcja na niebezpieczne sytuacje będzie szybsza, sama jazda płynniejsza, a wyprzedzanie - przyjemniejsze. Większy prześwit docenimy natomiast na nieutwardzonych drogach oraz podczas parkowania na chodnikach z wysokimi krawężnikami.

Ekologiczne materiały

W przypadku współczesnych samochodów ekologia kojarzy się głównie z emisją CO2. Tymczasem sposobów, by auta były bardziej eko jest więcej, choćby wybór zastosowanych we wnętrzu materiałów. W nowej Skodzie Kodiaq pokrowce opcjonalnych foteli Eco wykonane są wyłącznie z materiałów z recyklingu i pochodzenia roślinnego. Miłym dodatkiem będzie  zastosowana po raz pierwszy wentylacja i funkcja masażu.

Nowa Skoda Kodiaq jest przyjazna środowisku także z innego powodu - dopracowania pod względem aerodynamiki. A mniejsze opory powietrza wprost przekładają się na niższe spalanie. Zauważymy to w całościowym designie, który pozostaje bardziej opływowy oraz w aluminiowych felgach w rozmiarach od 17 do 20 cali (część z nich wyposażona została w perforowane osłony poprawiające aerodynamikę).


Prezentacja partnera

 


materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy