Kia Optima T-Hybrid - hybryda z dieslem

Obok nowego Sorento oraz odnowionych modeli Rio i Venga w Paryżu zadebiutuje jeszcze jedna nowość Kii: prototypowa Optima z hybrydowym układem napędowym wykorzystującym silnik Diesla.

Kia oferuje już hybrydową Optimę z jednostką benzynową (czytaj test). Teraz prezentuje model zasilany hybrydowym układem napędowym wykorzystującym silnik wysokoprężny. 1,7-litrowy turbodiesel współpracuje tu z motorem elektrycznym i akumulatorem węglowo-ołowiowym, który według Kii łatwiej zregenerować niż litowo-jonowy.

Na razie nie ujawniono jednak żadnych dodatkowych danych technicznych Optimy T-Hybrid - jej napęd nadal jest w fazie rozwoju i prawdopodobnie trafi do produkcji seryjnej dopiero w kolejnej generacji modelu. Wiadomo, że ma być o 15-20 proc. mocniejszy od napędu wysokoprężnego (rozwijającego 115 lub 136 KM), dysponować większym momentem obrotowym przy niskich obrotach i zużywać o 20 proc. mniej oleju napędowego. Wiadomo też, że podczas jazdy z niewielkim prędkościami pozwala na poruszanie się wyłącznie siłami jednostki elektrycznej.

Reklama

msob

Kia Optima 2.0 XL - TEST

Kia Optima 1.7 VGT CRDi 6AT XL - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama