Jeep Renegade i Compass w wersjach hybrydowych

Amerykańska marka zaczyna dostosowywać się do światowych trendów i prezentuje swoje pierwsze, zelektryfikowane modele.

Zarówno Renegade jak i Compass otrzymały ten sam hybrydowy układ napędowy, którego sercem jest doładowana jednostka 1,3 l, która napędza przednią oś, natomiast przy tylnej znalazł się motor elektryczny. Producent nie podaje jaką mocą dysponują poszczególne silniki. Wiemy jedynie, że dostępne będą dwa poziomy mocy systemowej - 190 i 240 KM.

Nieznane są też jeszcze osiągi hybrydowych Jeepów. Wiemy jedynie, że 240-konny Renegade ma przyspieszać do 100 km/h w około 7 sekund. Producent deklaruje też, że model ten, mając w pełni naładowane baterie, może przejechać do 50 km w trybie zeroemisyjnym. Maksymalna prędkość na prądzie to 130 km/h.

Reklama

Co ciekawe, brak klasycznego napędu 4x4 ma poprawiać właściwości terenowe modeli. Wynika to z wysokiego momentu obrotowego, zapewnianego przez silnik elektryczny, dzięki któremu samochód nie potrzebuje reduktora.

Wizualnie hybrydowy Renegade i Compass nie różnią się niczym od standardowych wersji. Mają jedynie oznaczenia 4x4e, dodatkową klapkę pod którą kryje się gniazdko do ładowania, a na desce rozdzielczej procentowy wskaźnik wykorzystania mocy układu napędowego.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy