Hyundai Tucson w wersji Plug-in Hybrid

Do gamy nowego Tucsona dołączy w przyszłym roku mocna wersja hybrydowa z możliwością ładowania z gniazdka.

Tucson Plug-in Hybrid wyposażono w układ oparty na silniku 1.6 T-GDi, połączonym z silnikiem elektrycznym o mocy 91 KM i maksymalnym momencie obrotowym 304 Nm. Łącznie silnik benzynowy i silnik elektryczny zapewniają maksymalną moc 265 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Za dostarczanie prądu odpowiada akumulator litowo-polimerowym o pojemności 13,8 kWh.

Kierowcy mogą wymusić tryb czysto elektryczny, za pomocą przycisku i korzystając z całkowicie elektrycznego napędu przez ponad 50 km. Wyposażony w ładowarkę pokładową 7,2 kW, Tucson Plug-in Hybrid może być ładowany na stacjach ładowania lub przy użyciu domowej ładowarki.

Reklama

Napęd współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła, który jest standardem. Warto zwrócić uwagę, że w przeciwieństwie do wielu innych SUVów, 4x4 nie jest tu realizowane poprzez elektryczny silnik przy tylnej osi, ale przez klasyczny napęd z trybem terenowym.

Wersja Plug-in Hybrid jest również wyposażona w system Active Air Flap, który steruje otwarciem wlotów powietrza w zależności od temperatury płynu chłodzącego, prędkości pojazdu oraz innych czynników. Celem systemu jest zminimalizowanie oporu powietrza i redukcja zużycia paliwa.

Napęd plug-in wpłynął co prawda na pojemność bagażnika, ale w stosunkowo niewielkim stopniu. Oferuje on 558 l, podczas gdy w innych wersjach Tucsona można liczyć maksymalnie na 620 l.

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid będzie dostępny w Europie od wiosny 2021 roku.

***

Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!

Zagłosuj i wygraj. CODZIENNIE CZEKA OD 20 000 zł do 40 000 zł! 

Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy